giftige damp in fietsenstalling Barendrecht

• 7 juni 2019
  • 9 reacties
  • 237 Bekeken

Vanochtend bleek er een nieuwe vloer gesmeerd te zijn in de fietsenstalling van station Barendrecht. Helaas werd de ruimte niet geventileerd. Stank lijkt zeer schadelijk voor gezondheid. Pas dus op daar!

9 reacties

Hoi CB10 en welkom bij de NS Community!

Ik heb zojuist navraag voor je gedaan, mij werd verzekerd dat er ventilatie aanwezig was. Waaruit bleek volgens jou dat er geen ventilatie was?
Omdat heel de ruimte om 18:15 nog steeds vergeven was van de stank en ik om 07:00 hedenmorgen de stalling heb verlaten. De verzekering lijkt mij niet te kloppen en ik ben zeer benieuwd welke vluchtige stoffen daar vrijkonen zijn.
Vrijgekomen zijn
Reputatie 5
Bij het spoor gaat veiligheid voor alles. We kunnen er dan ook gevoeglijk vanuit gaat dat er aan alle veiligheidsregels voldaan werd en dat er geen schadelijke hoeveelheden van schadelijke stoffen aanwezig zijn geweest.

U kunt dus gerust gaan slapen.
Deze reactie roept bij mij gelijk een associatie op met de film “Erin Brockovics”. Kijk er eens naar...... misschien begrijpt u wat ik bedoel.
Ik sluit mij aan bij CB10, het rook er gisteren misselijkmakend sterk. Dat kan nooit gezond zijn. Ik heb 's morgens getwijfeld om naar binnen te gaan, uiteindelijk heb ik zolang mogelijk geprobeerd m'n adem in te houden en snel m'n fiets te stallen. Ik ben zeker 10 min misselijk geweest vd geur. Einde vd dag was de geur nog net zo sterk bij het ophalen van m'n fiets. Check de camerabeelden maar voor reacties van mensen.
Welkom bij onze NS Community, Sander76 :)

Wat ontzettend naar, zeg! Is het vandaag beter te doen?
Badge +3
Ze hebben onlangs mijn balkons voorzien van een nieuwe coating.

Enorm penetrante lucht maar volgens de schilders (die ook geen mondkapjes e.d. gebruikten) is dat gewoon een of ander oplosmiddel en niet schadelijk verder.

Als zij daar heel de dag in werken dan zal dat wel...
Reputatie 7
Badge +2
Wanneer iets misselijkmakend sterk ruikt wil dat nog niet zeggen dat het giftig of ongezond is.
Als iemand in de trein heeft overgegeven of als het toilet verstopt is en er allerlei ontlasting in ronddrijft kan dat ook misselijkmakend zijn maar dit is niet giftig. Prettig is anders, maar de stank is niet schadelijk voor de gezondheid.

Ik kan mij niet indenken dat NS een vloer laat smeren met schadelijke stoffen en dan die ruimte niet laat afsluiten tot eventuele giftige dampen zijn verdwenen.

Ik heb overigens een andere associatie bij de reactie van wsm en die is van een totaal andere orde. En indien dit zo bedoeld is vind ik dit ongepast.
Ik verzoek den luisteraars dan ook om, wanneer zij straks hun legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als zij dat ook andere nachten doen. Er is voorshands geen enkele reden om ongerust te zijn.

Reageer