beantwoord

Gratis OV fiets

• 5 juli 2019
  • 3 reacties
  • 242 Bekeken

Mijn vrouw en ik hebben een ov-chipkaart (met keuzedagen).
Ik heb een (gratis) uitbreiding OV fiets geregeld, voor mijn vrouw is dit niet mogelijk.
Wat doe ik verkeerd.
icon

Beste antwoord door MoDe 5 juli 2019, 17:49

Het abonnement voor de OV fiets is gratis. Het gebruik niet. U betaalt €3,85 per keer en kunt deze 24uur houden. U mag 2 fietsen tegelijk op 1 abonnement lenen. Er wordt €0,01 van uw bankrekening afgeschreven om uw rekeningnummer te verifiëren.

Heeft u in MijnNS van uw vrouw gekeken of zij mogelijk al een OVfiets abonnement op haar kaart heeft staan?
Als dat niet zo is, kunt het beste contact opnemen met NS klantenservice. Dat kan telefonisch, via Facebook, Twitter en chat.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt het beste even contact opnmemen met Klantenservice en het is zo gepiept, uw vrouw moet het kaartnummer even bij de hand houden. 030-7515155.
Reputatie 7
Badge +2
Het abonnement voor de OV fiets is gratis. Het gebruik niet. U betaalt €3,85 per keer en kunt deze 24uur houden. U mag 2 fietsen tegelijk op 1 abonnement lenen. Er wordt €0,01 van uw bankrekening afgeschreven om uw rekeningnummer te verifiëren.

Heeft u in MijnNS van uw vrouw gekeken of zij mogelijk al een OVfiets abonnement op haar kaart heeft staan?
Als dat niet zo is, kunt het beste contact opnemen met NS klantenservice. Dat kan telefonisch, via Facebook, Twitter en chat.
Badge +3
Volgens mij kan aan een Voordeelurenabonnement (van voor 2012) geen gratis OV-fiets toegevoegd worden door het abonnement aan te passen of uit te breiden in Mijn NS. Bij andere abonnementen (waarvan u er waarschijnlijk een heeft) is dat geen probleem.

Uw vrouw kan het wel gewoon los aanschaffen via ns.nl/ov-fiets Daarvoor is een iDeal betaling van 1 euocent nodig ter verificatie van het rekeningnummer. Dat bedrag wordt ieder jaar eenmalig geïncasseerd en van dit IBAN wordt ook de huur van fietsen (maandelijks) geïncasseerd.

Zodra de betaling gelukt is kan ze direct een OV-fiets huren. Er komt niets op de kaart zelf te staan.

Reageer