beantwoord

Gum zadel ov-fiets maakt broek kapot

• 4 september 2019
  • 5 reacties
  • 241 Bekeken

Betreft dit onderwerp heb ik even op dit forum gezocht, maar heb niet mijn antwoord kunnen vinden. Merkwaardig genoeg lijk ik de enige te zijn die hier werk van wilt maken. Eerder vandaag heb ik de klantenservice gebeld. Zij hebben mij gezegd dat ze mijn klacht alleen in behandeling kunnen nemen, maar mij daar verder niet van op de hoogte kunnen houden. Ik hoop dat ik hier op het forum meer duidelijkheid of een antwoord kan krijgen.

Mijn probleem is al volgt:
Er zijn een aantal zadels die niet glad zijn, maar enigszins stroef. Ik noem ze voor het gemak de gum-zadels. Ik geloof best dat de zadels qua duurzaamheid geweldig zijn, maar niet voor de duurzaamheid van mijn broek. Door de wrijving met het zadel met mijn lies heb ik namelijk al twee broeken kapot gefietst.

Zelf heb ik al een oplossing gevonden. Bij drukkere stations kan je zelf een fiets kiezen waar een normaal zadel op zit. Maar dat gaat niet op bij de minder drukke stations. Daar krijg je namelijk een sleutel en moet je het er maar mee doen. Als je vraagt of je een andere fiets kan kiezen dan wordt het voor de verhuurder meestal te ingewikkeld en krijg je een nors antwoord terug.

Mijn voorstel:
  • Vervang die gum-zadels door normale zadels
  • Geef klanten op elk station de keuzevrijheid in hun fiets
icon

Beste antwoord door Momo 4 september 2019, 19:17

Kun je zelf geen hoesje voor het zadel gebruiken? Je weet wel, van die dingen met reklame die sommige bedrijven vaak ongevraagd op allerlei fietsen aanbrengen.
Of zelf eentje met een leuk dessin kopen.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Kun je zelf geen hoesje voor het zadel gebruiken? Je weet wel, van die dingen met reklame die sommige bedrijven vaak ongevraagd op allerlei fietsen aanbrengen.

Reputatie 7
Badge +2
@Momo was mij voor, maar zelf een zadel hoesje meenemen wil ik ook adviseren. Er zijn mensen die die zadels juist heerlijk vinden en die zouden dan opgezadeld worden met een voor hen minder fijn zadel.
Wat een goed idee, persoonlijk vind ik deze erg leuk: https://www.fietstas.com/hooodie-zadeldekje-saddle-veg.html. :)

Hopelijk lost dit je probleem op.
Reputatie 7
Badge +3
Haha, deze is ook erg grappig
https://www.pimpjefiets.nl/zadelhoesje-bikecap-gebakken-eitje

En dit soort hoesjes zijn natuurlijk ook handig om te gebruiken om te voorkomen dat je een natte bips krijgt wanneer het heeft geregend.

Maar wet betreft het stuk gaan van broeken, ik gebruik geen OV-fiets maar ook met mijn eigen fietsen zijn er al enkele (spijker)broeken gesneuveld. Zolang het versleten gedeelte nog niet zo groot is, is het nog wel te verhelpen met van dat opstrijkbare reparatiedoek.

Wat een goed idee! Dankjewel 🙂
Alleen punt twee is hiermee nog niet besproken, maar is misschien een nieuw topic waard. Ze zouden op alle stations keuzevrijheid moeten geven in de fietsen. Er zijn meer dan genoeg fietsen en ieder zal zijn eigen voorkeur hebben. Je zou zo zelf bij kunnen houden welke fietsen met welke onderdelen het meest gebruikt worden en zo de beste ov-fiets samen kunnen stellen.
Maar dankjewel Momo voor je antwoord. Ik ga gelijk zo’n hoesje aanschaffen 🙂

Reageer