heeft iemand deze OV-fiets gespot..?

• 30 maart 2021
  • 2 reacties
  • 69 Bekeken

Onlangs, zo.20 maart jl OV-fiets 56.143 geretourneerd op station Dieren; in de haast waarschijnlijk niet goed uitgecheckt bij de kluis. Dinsdag bericht van NS: 

‘Na 3 dagen betaalt u een toeslag bij OV-fiets’ Uiteraard NS-Klantenserice gebeld en situatie uitgelegd.

Op 29 maart ontving ik het vlg bericht:

‘U heeft bij ons een melding gedaan waarbij u heeft aangegeven dat de door u gehuurde OV-fiets met nummer 56.143 is ingeleverd op station Dieren. Mijn collega heeft de locatie gecontroleerd maar de fiets helaas niet aangetroffen.

Om deze reden gaan wij € 350,- bij u in rekening brengen. Mocht u nog kunnen aangeven waar de fiets is dan kunnen wij dit alsnog voor u aanpassen. Zo niet, dan ontvangen wij graag de sleutel (mocht u deze nog in bezit hebben) en een proces verbaal. Bij ontvangst van de sleutel én het proces verbaal wordt het eigen risico aangepast naar € 70,-.’

Ik denk dat ik dan maar aangifte moet gaan doen bij de politie, maar toch vraag ik OV-gebruikers in de omgeving van Dieren uit te kijken naar deze OV-fiets: 56.143…! UIteraard zou ik het zeer waarderen als u mij een evt waarneming zou melden!

Fijne dag,

groet Willem

2 reacties

Ik vraag mij even af hoe je niet kan uitchecken bij de kluis. Indien er sprake is van een kluis, sluit je deze toch af na het inleveren van de fiets???

Ondertussen zie ik de afgelopen dagen veel topics over OV-fietsen die weer schijnbaar verdwenen zijn.

NS blijft zeer hardnekkig die € 350,00 in rekening brengen. Bemiddeling van de OV-ombudsman heeft tot op heden niets uitgehaald dus. Dit stemt mij zeer treurig.    

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Om een ov-fiets in een kluis te stallen zal deze toch eerst open gemaakt moeten worden. Dat doe je met je ov-chipkaart en kiest voor terugbrengen ov-fiets toch?

Volgens mij sluit je dan de kluis en ben je klaar. Of heb je de fiets ergens anders gestald en de sleutel in een blauwe dropbox gegooid?

Ik zou het er niet bij laten zitten. Er worden wel vaker fietsen ‘niet aangetroffen’ maar duiken later gewoon weer op of worden de volgende dag gewoon weer verhuurd.

Neem aan dat je de fiets niet defect gemeld hebt, dat wil ook nog wel eens voor problemen zorgen.

Kijk vooral eens op https://www.ns.nl/selfservice/producten en klik dan links op Mijn reishistorie (deur tot deur). Wat staat er over de fiets die je rond 20 maart gehuurd had?

Aangifte doen werkt de politie niet aan mee. De fiets is van NS en als zij die kwijt zijn moeten zij maar aangifte doen. Door of op jou is geen strafbaar feit gepleegd (behalve misschien de onterechte incasso van 350 euro). Bovendien heb je de sleutel natuurlijk niet dus een proces verbaal opsturen heeft ook geen zin.

Reageer