beantwoord

Hoe lang mag je een ov fiets huren als je een abonnement hebt?

• 5 juli 2016
  • 2 reacties
  • 12861 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Vandaag heb ik een ov-fiets abonnement afgesloten voor €10,- per jaar. Nu vroeg ik me af hoelang je deze fiets mag huren. Ik kan wel vinden dat je hem kan huren tot 72 uur, maar dit geld als je geen abonnement hebt. Er staat alleen nergens gespecificeerd hoe lang het is als je hem huurt via een abonnement.

Zou iemand mij dit kunnen vertellen?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door iMark 5 juli 2016, 15:43

Je kunt alleen huren als je een abonnement hebt. De maximale huurperiode is 72 uur. Als je hem later terugbrengt krijg je een boete.
Wat jij het abonnement noemt, is in feite niet meer dan een soort lidmaatschap. Doordat je dat lidmaatschap hebt, mag je een OV-fiets huren tegen de geldende tarieven.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Elke keer dat u een OV-Fiets huurt, betaalt u 3,35 euro, mits u de fiets niet langer dan 24 uur huurt. Huurt u een fiets bijvoorbeeld van maandagochtend tot dinsdagavond, dan betaalt u twee keer 3,35 euro. Na 72 uur betaalt u 5 euro extra per 24 uur. Zie de tarieven van 2016.

Zonder abonnement kunt u geen fiets huren. Uw opmerking dat een fiets zonder abonnement tot 72 uur gehuurd kan worden, kan ik dan ook niet plaatsen. Waar hebt u deze informatie gevonden?
Badge +3
Je kunt alleen huren als je een abonnement hebt. De maximale huurperiode is 72 uur. Als je hem later terugbrengt krijg je een boete.
Wat jij het abonnement noemt, is in feite niet meer dan een soort lidmaatschap. Doordat je dat lidmaatschap hebt, mag je een OV-fiets huren tegen de geldende tarieven.

Reageer