beantwoord

Hoeveel ov fietsen?

• 8 augustus 2017
  • 7 reacties
  • 11017 Bekeken

Hallo .
Hoeveel fietsen mag je huren per ov kaart?
Mijn dochter heeft een persoonlijke en ik niet . Kunnen we twee fietsen huren met haar ovkaart. Gaat het bedrag van de kaart af voor het huren van de fiets of kun je het bedrag pinnen?
icon

Beste antwoord door Robert B 8 augustus 2017, 17:32

Welkom Regina,

Heeft je dochter al een OV-fiets abonnement? Dat is namelijk nodig om een fiets te kunnen huren, en kost eenmalig € 0,01 ter controle van het rekeningnummer. OV-fiets kan inderdaad alleen op een persoonlijke kaart.

Het goede nieuws is dat je 2 fietsen kunt huren. Dit kost per fiets € 3,85 per 24 uur, en na 72 uur € 5,- per dag extra. Het huren van fietsen wordt maandelijks geïncasseerd van haar bankrekening, dus is onafhankelijk van het saldo op een ov-chipkaart.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
Welkom Regina,

Heeft je dochter al een OV-fiets abonnement? Dat is namelijk nodig om een fiets te kunnen huren, en kost eenmalig € 0,01 ter controle van het rekeningnummer. OV-fiets kan inderdaad alleen op een persoonlijke kaart.

Het goede nieuws is dat je 2 fietsen kunt huren. Dit kost per fiets € 3,85 per 24 uur, en na 72 uur € 5,- per dag extra. Het huren van fietsen wordt maandelijks geïncasseerd van haar bankrekening, dus is onafhankelijk van het saldo op een ov-chipkaart.
Dankjewel Robert.
Nu nog even een ov fiets abonnement.
Badge +3
Ik heb mijn eerste reactie aangepast zodat er een directe link staat naar de bestelpagina.
Je kunt overigens op www.ovfietsbeschikbaar.nl zien of er voldoende fietsen aanwezig zijn op een station.
Ja dat zag ik. Handig. Dankjewel. Heel attent.
Reputatie 4
Ik haal dit topic even naar boven ...geldt dit nog steeds dat je twee fietsen mag huren op 1 ov fiets abonnement?
Reputatie 7
Badge +4
Zeker.
Reputatie 4
Fijn, dank je Thom!

Reageer