Ik heb een OV-fiets gevonden, en nu? | NS Community
Sticky beantwoord

Ik heb een OV-fiets gevonden, en nu?


Ik heb een OV-Fiets gevonden. Nr 75601

icon

Beste antwoord door Tomas NS 3 September 2022, 14:00

Bekijk origineel

174 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey Mickey-010 en welkom bij de NS Community! 

Bedankt voor jouw melding! Deze fiets wordt als een tijdje vermist. De fiets zal snel opgehaald worden.

Goedemorgen, 

Bij de lidl in de Tjalk te Lelystad staat al 3 maanden deze fiets.  Denk niet dat hij zo lang gehuurd is.  

Reputatie 6
Badge +2

Die is inderdaad al een tijdje vermist! Bedankt voor de melding, Dreebee71!

 

Goedendag,

Deze staat al bijna 2 weken op de stoep op de Sumatrastraat in Leiden, ter hoogte van nummer 106. Is deze vermist?

 

 

Ik heb er een melding van gemaakt. We waren deze fiets (nog) niet kwijt. Bedankt voor het doorgeven.

Sinds 11 juni staat ov-fiets 11686 voor de deur van Waaloord 2 in Woerden. Verhaal is bekend bij NS-klantenservice, maar actie blijft uit. 

Reputatie 7
Badge +3

De huur wordt pas na 21 dagen beëindigd, dus waarschijnlijk heeft die fiets gewoon nog steeds de status ‘verhuurd'. In theorie zou de huurder de fiets nog gewoon in kunnen leveren.

Ik zie dat dit 3 dagen geleden is gemeld. We zullen de fiets zo snel mogelijk ophalen. Bedankt voor het melden, Bee789.

Deze fiets staat al geruimte tijd - al enkele maanden, denk ik - aan de Alfred Hitchcockstraat in Nijmegen-Noord, ter hoogte van huisnr 88 t/m 96 (te zien aan de opvallende rode brievenbussen) in de buurt van de kruising met straat Zuiderveld.

 

De fiets staat niet aan de ketting en heeft zo te zien een slot dat met een kaart geopend wordt.

Er is de afgelopen weken al meermalen navraag gedaan onder de directe buren, maar niemand lijkt ervan te weten. Daarom bij dezen een melding.

 

 

Deze fiets staat al geruimte tijd - al enkele maanden, denk ik - aan de Alfred Hitchcockstraat in Nijmegen-Noord, ter hoogte van huisnr 88 t/m 96 (te zien aan de opvallende rode brievenbussen) in de buurt van de kruising met straat Zuiderveld.

 

De fiets staat niet aan de ketting en heeft zo te zien een slot dat met een kaart geopend wordt.

Er is de afgelopen weken al meermalen navraag gedaan onder de directe buren, maar niemand lijkt ervan te weten. Daarom bij dezen een melding.

 

 

 

Bedankt voor de melding LauravH, deze fiets is inderdaad al enige tijd vermist. Ik heb het bij deze doorgegeven.

Ik zie dat dit 3 dagen geleden is gemeld. We zullen de fiets zo snel mogelijk ophalen. Bedankt voor het melden, Bee789.

Deze fiets staat er inmiddels bijna 3 weken, valt dat bij NS binnen de termijn 'zo snel mogelijk? De lener weet echt niet dat de fiets hier staat, want die is in de veronderstelling hem ingeleverd te hebben in de NS stalling van Woerden (maar vergat het slot daar af te sluiten met NS-kaart). Ik denk dat deze persoon de kosten van het ophalen inmiddels wel gedekt heeft. Wij kunnen er niets mee, want het slot kan niet geopend worden.

Er is een melding gemaakt dat de OV-fiets op die locatie gevonden is. Echter kan er nog geen verzoek ingediend worden om de OV-fiets op te halen omdat de verhuring nog doorloopt. De klant heeft inmiddels meerdere e-mails ontvangen over de duur van de verhuring en zal hopelijk daardoor contact met ons opnemen om de rit af te sluiten zodat het ophaal verzoek ingediend kan worden. Of de OV-fiets zal uiteindelijk als gestolen geregistreerd worden. Dan kunnen wij ook stappen ondernemen om de OV-fiets op te halen. We houden het in de gaten Bee789. 

Badge +3

Huh? Als je een fiets meer dan 21 dagen huurt kost dat je de vervangingswaarde toch? Zodra je die voldoet (of daarvoor een vordering open staat) is de fiets van jou.

Dan heeft ophalen dus niet zoveel zin, want iemand die (uiteindelijk) 350 euro betaalt wil daarvoor natuurlijk wél een fiets in ruil! Dus dan mag je hem weer terug gaan brengen (of een ander exemplaar, zonder slot) 🤣

Er is een melding gemaakt dat de OV-fiets op die locatie gevonden is. Echter kan er nog geen verzoek ingediend worden om de OV-fiets op te halen omdat de verhuring nog doorloopt. De klant heeft inmiddels meerdere e-mails ontvangen over de duur van de verhuring en zal hopelijk daardoor contact met ons opnemen om de rit af te sluiten zodat het ophaal verzoek ingediend kan worden. Of de OV-fiets zal uiteindelijk als gestolen geregistreerd worden. Dan kunnen wij ook stappen ondernemen om de OV-fiets op te halen. We houden het in de gaten Bee789. 

OK, we zijn nu 3,5 week opgezadeld met een ov-fiets op de openbare weg, die niemand komt ophalen. Buren hebben er last van met parkeren, wij worden er ook niet blij van. Dus, wat doen we nu? Ik kan hem op een publieke plek in een fietsenrek dumpen, aanmelden bij het grof vuil, of het slot doorzagen. Of jullie kunnen hem komen ophalen voor 9 juli (4 weken). Zeg het maar. 

Reputatie 6

 

Er is een melding gemaakt dat de OV-fiets op die locatie gevonden is. Echter kan er nog geen verzoek ingediend worden om de OV-fiets op te halen omdat de verhuring nog doorloopt. De klant heeft inmiddels meerdere e-mails ontvangen over de duur van de verhuring en zal hopelijk daardoor contact met ons opnemen om de rit af te sluiten zodat het ophaal verzoek ingediend kan worden. Of de OV-fiets zal uiteindelijk als gestolen geregistreerd worden. Dan kunnen wij ook stappen ondernemen om de OV-fiets op te halen. We houden het in de gaten Bee789. 

OK, we zijn nu 3,5 week opgezadeld met een ov-fiets op de openbare weg, die niemand komt ophalen. Buren hebben er last van met parkeren, wij worden er ook niet blij van. Dus, wat doen we nu? Ik kan hem op een publieke plek in een fietsenrek dumpen, aanmelden bij het grof vuil, of het slot doorzagen. Of jullie kunnen hem komen ophalen voor 9 juli (4 weken). Zeg het maar. 

De verhuring is nu verlopen en ik heb een melding voor je doorgezet om de fiets op te laten halen!

 

Er is een melding gemaakt dat de OV-fiets op die locatie gevonden is. Echter kan er nog geen verzoek ingediend worden om de OV-fiets op te halen omdat de verhuring nog doorloopt. De klant heeft inmiddels meerdere e-mails ontvangen over de duur van de verhuring en zal hopelijk daardoor contact met ons opnemen om de rit af te sluiten zodat het ophaal verzoek ingediend kan worden. Of de OV-fiets zal uiteindelijk als gestolen geregistreerd worden. Dan kunnen wij ook stappen ondernemen om de OV-fiets op te halen. We houden het in de gaten Bee789. 

OK, we zijn nu 3,5 week opgezadeld met een ov-fiets op de openbare weg, die niemand komt ophalen. Buren hebben er last van met parkeren, wij worden er ook niet blij van. Dus, wat doen we nu? Ik kan hem op een publieke plek in een fietsenrek dumpen, aanmelden bij het grof vuil, of het slot doorzagen. Of jullie kunnen hem komen ophalen voor 9 juli (4 weken). Zeg het maar. 

De verhuring is nu verlopen en ik heb een melding voor je doorgezet om de fiets op te laten halen!

Yes! Hij is vanmorgen opgehaald. Dank voor deze actie

Verweesde ov-fiets 46258 ligt/staat al enige tijd voor Jacob Bontiusplaats 9 (INIT-gebouw) in Amsterdam.

Er staat een ov fiets met nummer 76118, met traditioneel slot al een ruime week voor de Etos in Delft aan de Brabantse Turfmarkt.

Reputatie 6

Verweesde ov-fiets 46258 ligt/staat al enige tijd voor Jacob Bontiusplaats 9 (INIT-gebouw) in Amsterdam.

Er is een melding doorgezet, deze gaat opgehaald worden! 

 

Er staat een ov fiets met nummer 76118, met traditioneel slot al een ruime week voor de Etos in Delft aan de Brabantse Turfmarkt.

Ik zie dat het hier gaat om reguliere verhuringen, hier is niks mis mee op het moment. Nog wel bedankt voor het melden!

Hier staan ook al een aantal maanden een fiets:

 

52.3295317420076, 4.903432880680362

 

 

Hallo loosloos en welkom bij de NS Community,

 

Bedankt voor het doorgeven. Heb je de mogelijkheid om het nummer van de fiets te achterhalen en hier door te geven?

Hi! Op de Van Hoornekade 143  in Utrecht ligt al weken lang een ov-fiets in het gras. Het zou fijn zijn als jullie hem komen ophalen.

Welkom op onze NS Community Dominikk. Bedankt! Ik heb hem aangemeld, dus hopelijk straks een OV-fietsloos grasveld!

Hier staan ook al een aantal maanden een fiets:

 

52.3295317420076, 4.903432880680362

 

 

Hierbij het fietsnummer…

 

 

 

 

Reageer