Ik heb een OV-Fiets gevonden. Nr 75601
Misschien wordt dit topic met intussen al 4 pagina vrij makkelijk gevonden, maar alleen al op de eerste pagina van het subforum OV-fiets staan naast dit topic al 13 topics over achtergelaten en gevonden OV-fietsen, waaronder eentje met al 6 pagina's en op de 2e pagina staan er nog eens 10. Een snelle scan van de eerste 10 pagina's van het OV-fiets subforum levert zelfs meer dan 100 topics op met meldingen van gevonden OV-fietsen, wat dan meer dan 40% van het totaal aantal topics in dit subforum is. Niet iedereen vindt dus dit topic. Een sticky topic, waarin ook aangegeven kan worden wat jullie nodig hebben aan gegevens, is dus helemaal niet zo'n gek idee.
Jullie hebben helemaal gelijk. Ik heb hem sticky gemaakt.
Nee, dat snap ik goed. Wat zonde! Ik zal hier eens navraag over doen. Bedankt voor het melden Henkpeetersen.
Dankjewel
Hi Adam83! Zo te zien is er al een ophaalverzoek aangemaakt voor deze OV-fiets. Hij wordt dus binnenkort opgehaald.
Dankjewel voor je melding Menno Mulder. Deze wordt momenteel gehuurd en vandaag is de laatste dag dat dit kan en mag. Als hij er morgen nog staat, zou je dan een berichtje willen doen? Dan is deze over de verhuurtermijn heen.
Hi hbokh en welkom bij de NS Community.
Bedankt voor het doorgeven. Deze fiets waren we inderdaad kwijt. Ik ga 'm laten ophalen!
Wat ik nog steeds niet begrijp is dat er mensen zijn die de OV-fietsen niet terugbrengen. Het asociaal om dat niet te doen. Ik stel voor om een hoge boete op te leggen als er niet uitgelegd kan worden waarom de OV-fiets niet teruggebracht kon worden.
Een huurder zal vanzelf een forse boete krijgen bij het niet terugbrengen van een fiets, maar dan moet wel bekend zijn wie dat is.
Probleem van ‘zwerffietsen’ met een sleutel is dus dat ze meegenomen zijn uit een stalling waar de sleutels van de fietsen er gewoon in zitten, i.p.v. de sleutel te krijgen uit een sleutelkastje of bij de stallingbeheerder.
Bij de nieuwe sloten is het van belang dat de fiets in de stalling op slot staat, en je die opent met je ov-chipkaart. Neem je een fiets mee die niet op slot staat dan krijg je hem niet meer open als je hem onderweg op slot zet, en krijgt de vorige huurder de boete terwijl die de fiets gewoon teruggebracht heeft (maar niet goed op slot gezet).
Ik werk in Utrecht. Toen de fietsenstalling NS Sijpesteijnkade nog open was, zag ik 's ochtends om 06:30 uur af en toe een OV-fiets vlakbij de ingang van de fietsenstalling NS Sijpesteijnkade geparkeerd staan. Ik had het idee dat de huurders van de betreffende OV-fietsen gewoon te laat waren met het inleveren van de OV-fiets.
Er zijn ook genoeg reizigers die een fiets "reserveren" door hem buiten de stalling op slot te zetten zodat ze de volgende werkdag gegarandeerd weer een fiets hebben. In Amersfoort staan er ook meerdere OV-fietsen in de stalling op het Stationsplein vlak bij de NS stalling.
Overigens werd me laatst in Emmen, waar de stalling zaterdags vroeg sluit, zelfs aangeraden om als ik te laat terug was de fiets voor de deur van de stalling op slot te zetten (binnen bereik zodat de huur afsluit) en dan bovenaan de trap te stallen.
En sommige fietsen die achtergelaten zijn staan wel heel belachelijk dicht bij stations trouwens. Ik kom die dingen weleens tegen op plekken waarvan je denkt "waarom neem je voor dat korte stukje überhaupt een relatief dure OV fiets". Dat gaat dan om een plek op 10 minuten lopen van het station waar 20 bussen per uur in een paar minuten heen rijden.
Dankjewel
Al een week staat er een OV fiets vlak bij mijn huis. Bij de vuilcontainers. Fiets staat op slot.
De plek waar de fiets staat zijn de ondergrondse containers op de hoek Klompstraat - Handelstraat in Apeldoorn.

Hi FabianB en welkom bij de NS Community!
Deze fiets wordt op dit moment nog verhuurd. Ik heb de locatie er wel bij vermeld. Mocht de fiets door de huurder toch als vermist wordt gemeld, weten we waar deze staat. Bedankt voor het doorgeven!
Zal Ik doen!
Goedemiddag Mau1977 en welkom bij de NS Community.
Bedankt voor de melding. Het fietsnummer zou genoteerd moeten zijn op het achterspatbord, of op het frame ter hoogte van de tekst ‘OV-fiets.nl’. Ik zie dat het gaat om een fiets met een elektronisch slot, in welk geval er ook een QR code geplaatst zou moeten zijn.
Echter, uit de foto lijkt het er inderdaad op dat deze bij de betreffende fiets zijn verwijderd. Ik zal een algemene melding maken dat er op deze locatie een fiets staat zonder fietsnummers. Hopelijk wordt hij spoedig opgehaald.
Voor gevonden OV-fietsen zou NS ook een meldpagina kunnen hebben op de website. Bv zoiets wat veel gemeenten ook hebben voor meldingen in de openbare ruimte.
Ik vraag me af of de NS dat gaat doen: het kost geld. De NS is aan het bezuinigen.
Inderdaad, maar ook, hoe moeten reiziigers nu gevonden OV-fietsen melden?
Via het forum, zolang dat nog kan? En anders via de chat. Hij reageert hier prima op 'gevonden OV-fiets'.
En jij denkt dat iemand een chat gaat opstarten om een gevonden OV-fiets te melden? Ik denk dat het aantal gemelde fietsen gaat dalen met 90 á 95%. Mensen zitten echt niet te wachten op een dom chat gesprek. Enige zinnige wat NS zou kunnen doen (maar bedrijf is niet zinnig dus wordt hem niet) is een link bij NS.nl maken waarin je een gevonden OV-fiets met locatiegegevens kan melden.
NS doet hier aan ongelooflijke kapitaalvernietiging maar is dan ook geen slim bedrijf.
Ik denk ook dat niet veel mensen een chat zullen opstarten om een gevonden OV-fiets te melden.
Omdat het teveel tijd kost. En mensen hebben wel wat beters te doen.
Bij de managers van NS heerst er, net als in de politiek, een korte termijn denken: hoe kan ik nu scoren. En wat later de gevolgen zijn: who cares.
Een modorator kan checken of deze fiets vermist. Als dat zo is wordt deze fiets opgehaald als je ook even aangeeft waar deze fiets staat.
Inderdaad, maar ook, hoe moeten reiziigers nu gevonden OV-fietsen melden?
Via het forum, zolang dat nog kan? En anders via de chat. Hij reageert hier prima op 'gevonden OV-fiets'.
En jij denkt dat iemand een chat gaat opstarten om een gevonden OV-fiets te melden? Ik denk dat het aantal gemelde fietsen gaat dalen met 90 á 95%. Mensen zitten echt niet te wachten op een dom chat gesprek. Enige zinnige wat NS zou kunnen doen (maar bedrijf is niet zinnig dus wordt hem niet) is een link bij NS.nl maken waarin je een gevonden OV-fiets met locatiegegevens kan melden.
NS doet hier aan ongelooflijke kapitaalvernietiging maar is dan ook geen slim bedrijf.
Hallo R.A en welkom bij de NS Community.
Deze fiets is inderdaad kwijt, dus fijn dat je hem gevonden hebt. Ik heb een melding doorgezet voor het ophaalteam. Bedankt voor je oplettendheid!
Bedankt Robert. Ik heb er een melding van gemaakt!
Wat ik nog steeds niet begrijp is dat er mensen zijn die de OV-fietsen niet terugbrengen. Het asociaal om dat niet te doen. Ik stel voor om een hoge boete op te leggen als er niet uitgelegd kan worden waarom de OV-fiets niet teruggebracht kon worden.
Een huurder zal vanzelf een forse boete krijgen bij het niet terugbrengen van een fiets, maar dan moet wel bekend zijn wie dat is.
Probleem van ‘zwerffietsen’ met een sleutel is dus dat ze meegenomen zijn uit een stalling waar de sleutels van de fietsen er gewoon in zitten, i.p.v. de sleutel te krijgen uit een sleutelkastje of bij de stallingbeheerder.
Bij de nieuwe sloten is het van belang dat de fiets in de stalling op slot staat, en je die opent met je ov-chipkaart. Neem je een fiets mee die niet op slot staat dan krijg je hem niet meer open als je hem onderweg op slot zet, en krijgt de vorige huurder de boete terwijl die de fiets gewoon teruggebracht heeft (maar niet goed op slot gezet).
.
Goedemiddag JobK. Welkom bij de NS Community.
Bedankt voor de melding. Ik heb zojuist een ophaalverzoek ingediend voor deze fiets.
Bedankt voor het doorgeven Tjarrie! We gaan de OV-fiets ophalen.
Die zijn wij inderdaad kwijt. Bedankt voor het melden! We zullen de fiets zo snel mogelijk ophalen.
Hi Jippiedoodle en welkom bij de NS Community!
Deze fiets staat al op de lijst om opgehaald te kunnen worden. Ik heb deze locatie er voor de zekerheid nog bij gezet. Bedankt voor de melding!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.