Ik krijg nog altijd geld terug voor mijn nieuwe ov-chipkaart met abonnement en voor mijn ov-fietsritten

• 1 juli 2018
  • 2 reacties
  • 85 Bekeken

1 – ik ontving een nieuwe ov-chip kaart en moest daarvoor betalen aan translink alhoewel ik een ns abonnement er op heb staan en de kaart dan gratis zou moeten zijn. Translink en NS verwezen me uiteraard meerdere keren naar elkaar maar tenslotte zei NS vergeten te zijn Translink te melden dat ik een abonnement had. Ik zou het geld terugkrijgen. Nog eens gebeld, nog altijd niets gehoord.
Aktie: ik verwacht € 7,50 terug op mijn rekening.

2 – fiets gestald in Lelystad en na een paar uur teruggebracht naar Lelystad. Later werd een te groot bedrag afgeschreven. En ik kreeg een brief, dat ik de fiets een hele dag had gehouden en naar een ander station had teruggebracht. Uitzoeken en aangeven wat er mis gegaan kon zijn en dit kunnen bewijzen aan de hand van mijn transakties. Email ontvangen: ik zou geld terug krijgen. En ook daar wacht ik nog altijd op
Aktie: ik verwacht € 13,35 terug op mijn rekening

NB uiteraard heb ik info's, papieren, emails, maar u vraagt me het hier neutraal te houden aangezien dit openbaar is.

2 reacties

Hallo MaartjeZee, goed dat je dit hier aankaart.

Ik wil je adviseren voor beide vragen even contact op te nemen met mijn collega's via Facebook of Twitter. De kosten voor de nieuwe kaart krijg je in dit geval gewoon terug. Ik vermoed dat er met het terugbrengen van de OV-Fiets iets mis is gegaan, ook hiervoor kun je restitutie ontvangen. De status hiervan kunnen mijn collega's voor je checken. Laat je even weten als het allemaal is gelukt?
Badge +3
Voor de fiets betaal je € 3,85 per dag (of deel daarvan), dus binnnen 24 uur terugbrengen geldt als één (hele) dag.

Je hebt dus geen recht op € 3,35 terug omdat je hem (blijkbaar) maar 3 uur gehuurd hebt. Wel kan je die € 10,- terugkrijgen als je hem gewoon in Lelystad ingeleverd hebt. Er is daar namelijk geen andere stalling dus dat moet een foutje zijn.

Reageer