beantwoord

Inleveren OV Fiets Meppel

• 10 mei 2019
  • 7 reacties
  • 252 Bekeken

Ik wil graag binnenkort gebruik maken van een OV fiets in Meppel, nu kan ik niet vinden of ik de OV-fiets op ieder gewenst tijdstip weer kan inleveren of dat het alleen kan op de openingstijden van de fietsenwinkel bij het station.
Kan je dus altijd je ov fiets inleveren of moet er iemand aanwezig zijn om deze weer in ontvangst te nemen ?
icon

Beste antwoord door Rizana NS 10 mei 2019, 14:11

Goedemiddag en welkom bij de Community, MisterSosa21!

Goed dat je je vraag hier stelt! Ik heb het uitgezocht en je kunt je OV-Fiets in Meppel 24/7 inleveren. Dat gaat via het kastje. Veel fietsplezier binnenkort met je OV-Fiets.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3
@Robert B

Ik heb liever dat OV-fiets dit zelf regelt dan dat we afhankelijk zijn van goedbedoeld particulier initiatief.
Badge +3
Hmm, https://ovfietsbeschikbaar.nl/locatie/mp001 zegt:

Openingstijden
maandag t/m donderdag 05:40 u. - 01:20 u.
vrijdag 05:40 u. - 02:20 u.
zaterdag 06:40 u. - 01:25 u.
zondag 07:40 u. - 00:50 u.

Het is inderdaad een zelfservice stalling, maar die is 's nachts dus wel dicht (zoals bijv. Woerden tegenwoordig ook is).

Wellicht kan je de fiets buiten stallen en de sleutel in een blauwe dropbox deponeren.
Badge +3
Dat heeft zijdelings met mijn suggestie te maken. OV-fiets gaat natuurlijk verder dan alleen stationsinformatie omdat er ook verhuurlocaties zijn die niet bij treinstations zijn, zoals Amsterdam Paradiso en Metrostation Spijkenisse Centrum.
Goede suggestie! Er loopt al een ander topic en er wordt op dit moment hard gewerkt om de stationsinformatie bij te werken.
Badge +3
@Rizana NS
Is het een idee om dit per verhuurlokatie te beschrijven op de website? Dan kunnen reizigers van te voren nalezen wat de mogelijkheden zijn. Op de pagina van Meppel staat nu het volgende:

Bij "Bijzonderheden" zou mooi de informatie over de sleutelkast kunnen worden vermeld.
Goedemiddag en welkom bij de Community, MisterSosa21!

Goed dat je je vraag hier stelt! Ik heb het uitgezocht en je kunt je OV-Fiets in Meppel 24/7 inleveren. Dat gaat via het kastje. Veel fietsplezier binnenkort met je OV-Fiets.
Badge +3
Dit is een beetje onduidelijke situatie. Het is afhankelijk van wat er lokaal geregeld is. Bij sommige bewaakte fietsenstallingen met beperkte openingstijden is er een box waarin je de fietssleutel kunt deponeren.
https://www.ns.nl/klantenservice/ov-fiets/huren-bij-een-bewaakte-fietsenstalling.html
Helaas is er geen telefoonnummer te vinden op de website.

Mogelijk kan een moderator navragen wat de situatie in Meppel is voor het inleveren van OV-fietsen na sluitingstijd.

Reageer