Interview NS OV Fiets

• 4 juni 2019
  • 1 reactie
  • 189 Bekeken

Beste meneer/mevrouw,

Mijn naam is Yannic Ris en ik studeer Natuurwetenschappen en Innovatiemanagement aan de Universiteit Utrecht. Voor mijn thesis doe ik onder begeleiding van Arnoud van Waes onderzoek naar de duurzaamheid van deelfietsen in Nederland met behulp van de drie P’s (People, Planet, Profit). Hierbij wordt er gekeken naar de sociale, milieu en economische aspecten van duurzaamheid. Voor dit onderzoek gebruik ik verscheidene onderzoeken naar de duurzaamheid van deelfietsen in andere landen zoals China, de Verenigde Staten, Engeland en Australië. Omdat deze landen afwijken van Nederland qua algemeen mobiliteitsgebruik en normen en waarden, wil ik met behulp van interviews proberen deze verschillen te analyseren om toch met behulp van de verkregen informatie een conclusie te kunnen trekken over de mate van duurzaamheid van deelfietsen.
Hiervoor zoek ik bedrijven die actief zijn om de deelfiets markt en enige ervaring hebben. Aangezien uw bedrijf al langere tijd actief is door heel Nederland bij verschillende stations en hierdoor veel ervaring hebben in Nederland lijkt uw bedrijf mij zeer geschikt voor dit onderzoek.
Mijn vraag is daarom of het mogelijk zou zijn om iemand binnen het bedrijf te interviewen over de verschillende aspecten van duurzaamheid en hoe dit bij OV-fiets in zijn werk gaat. In dit interview zou ik onder andere graag meer te weten willen komen over invloeden van de deelfiets op de verkeersdrukte en de luchtvervuiling en over de organisatie van reparaties, het energiegebruik bij de productie en de levensduur van de deelfietsen.

Met vriendelijke groet,
Yannic Ris

1 reactie

Reputatie 2
Goedemorgen Yannic,

Hoe kan ik het beste contact opnemen met u?
let op: deze post staat op openbaar.

Reageer