beantwoord

Jaarkaart fietsenstalling met NS Business Card

• 2 oktober 2017
  • 5 reacties
  • 311 Bekeken

Ik wil graag een jaarabonnement op de bewaakte fietsenstalling (in Arnhem). Kan ik dit met mijn kaart doen.
De afgelopen jaren kon dit niet, het abonnement is nu gekoppeld aan een andere OV-chipkaart. Die vervalt echter komend jaar.
Het lijkt me raar om een extra Chipkaart aan te moeten schaffen om ook mijn fiets te kunnen stallen met abonnement. Alle andere OV activiteiten kunnen wel via de Business-card.
icon

Beste antwoord door Erryt NS 2 oktober 2017, 09:54

Hallo fdekoning en welkom op het NS Serviceforum,

Het is niet mogelijk om een abonnement voor een bewaakte fietsenstalling op een Business Card te plaatsen. Dit is alleen mogelijk als je de bestelling laat plaatsvinden met een persoonlijke OV-chipkaart.
Bekijk origineel

5 reacties

Hallo fdekoning en welkom op het NS Serviceforum,

Het is niet mogelijk om een abonnement voor een bewaakte fietsenstalling op een Business Card te plaatsen. Dit is alleen mogelijk als je de bestelling laat plaatsvinden met een persoonlijke OV-chipkaart.

Hoe is het mogelijk dat 3 jaar later dit nog steeds niet kan?

Waarom moet ik hiervoor een extra ovchipkaart aanschaffen?

De businesscard wordt aan de man gebracht als de van deur tot deur oplossing maar je eigen fiets hoort daar duidelijk niet bij. Ja je mag deze stallen op rekening a 1,30 € per dag, dat is op jaarbasis 4x zo duur als een jaarabonnement. 

Waarom moet een jaarabonnement op een fietsenstalling uberhaupt op een ovchipkaart, welk gemak voor de reiziger biedt dat?

Ik kan helaas niets meer dan je signaal doorzetten dat je dit liever anders had gezien, BenP

Badge +3

Fiets-gerelateerde producten komen volgens mij nooit op een ov-chipkaart te staan (ze spreken het saldo niet aan), maar zijn slechts gekoppeld aan een kaartnummer (en een IBAN voor de incasso). Dit in ieder geval voor OV-fiets en Stallen op Rekening,

Waarom dat nummer niet een Business Card mag zijn (natuurlijk wel eentje op jouw naam en geen bedrijfs/afdelingskaart)? Geen idee… :thinking:

Waar loop je vast bij het overzetten naar een ander kaartnummer @BenP? Dat is een simpele administratieve handeling, waar je zelf niets voor hoeft te doen verder.

In de fietsenstalling wordt de ovchip kaart met jaarabonnement die ik tenslotte maar besteld heb gescand

en op grond daarvan zien zij dat ik inderdaad een abonnement heb voor die specifieke stalling en plakken ze een stikker op mijn fiets.

Dus dat abonnement is echt gekoppeld aan die kaart.

Ik had eerst geprobeerd een abonnement aan te schafffen waarbij ik mijn businesskaart nummer invul maar die wordt geweigerd met de weinig informatieve foutmelding dat alleen kaarten die minder dan 6 jaar geldig zijn gekoppeld kunnen worden.

Mogelijk kan ik deze nu laten overzetten maar dat is mosterd na de maaltijd, het was onmogelijk om een abonnement aan te schaffen zonder een persoonlijke ovchipkaart. Ik heb hier ook een heel gesprek met

de helpdesk van NS voor de businesscard over gehad en ook daar was de boodschap: Dat kan niet.

Reageer