kan je een OV fiets reserveren? | NS Community
beantwoord

kan je een OV fiets reserveren?

  • 13 March 2017
  • 7 reacties
  • 10793 Bekeken

Ik kom morgen op Amsterdam Zuid aan.
Met OV fiets ben ik in 10 minuten op mijn bestemming in de Pilotenstraat
Zonder OV fiets moet ik daar met OV drie kwartier voor uittrekken?
en mag de OV fiets gehuurd op adam zuid worden teruggebracht op adam Centraal?
icon

Beste antwoord door iMark 13 March 2017, 13:16

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Je kunt geen OV- fiets reserveren.

Je kunt wel een fiets op Amsterdam Zuid huren en terugbrengen bij een andere verhuurlocatie. Daar zijn kosten aan verbonden: €10.

http://www.ns.nl/deur-tot-deur/ov-fiets/zo-werkt-de-ov-fiets.html
Hallo kittydejong en welkom op ons forum.

iMark geeft het juiste antwoord gegeven. Dank je wel, @iMark!

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum OV-fiets.

Waarom kan je geen ov- fiets reserveren? Nu met al die k-stakingen heb je een fiets nodig om op t werk te komen. Kom je in Utrecht, zijn alle ov-fietsen weg. Mensen worden van hun fiets getrokken. Een treinkaartje c.q. plekje in de trein kan je toch ook reserveren?

Reputatie 7
Badge +3

Waarom kan je geen ov- fiets reserveren?

Omdat dan op veel plekken alle ov-fietsen standaard gereserveerd zouden worden en incidentele gebruikers geen kans meer maken. Daarnaast is het voor NS niet mogelijk om van tevoren te weten wanneer waar hoeveel fietsen staan, aangezien ze defect kunnen raken en ook op andere locaties ingeleverd mogen worden.

Een treinkaartje c.q. plekje in de trein kan je toch ook reserveren?

Nee. Niet voor binnenlandse reizen tenminste. Je kunt wel van tevoren een kaartje kopen, maar dat geeft nergens recht op. 

Reputatie 7
Badge +3

Waarom kan je geen ov- fiets reserveren? Nu met al die k-stakingen heb je een fiets nodig om op t werk te komen. Kom je in Utrecht, zijn alle ov-fietsen weg. Mensen worden van hun fiets getrokken. Een treinkaartje c.q. plekje in de trein kan je toch ook reserveren?

In Utrecht heb je rondom het station meerdere stallingen met OV fietsen. Je zou ook naar een ander station in Utrecht kunnen reizen waar OV fietsen zijn.

Bij vorige stakingen reden er incidenteel bussen in en om Utrecht. Raadpleeg hiervoor voor de 9292 planner.

Jammer dat je niet kunt reserveren. Als je een half uur of uur van tevoren niet annuleert, betaal je een boete. Maar nu is het dus inderdaad een loterij of je nog een fiets kunt huren. De reizigers die vroeg zijn hebben dan meer kans dan iemand die later op de dag en fiets nodig heeft. Service die dan geen service is. Heeft wel wat voeten in de aarde om zo'n systeem operationeel te krijgen. 

Badge +3

Jammer dat je niet kunt reserveren. Als je een half uur of uur van tevoren niet annuleert, betaal je een boete. Maar nu is het dus inderdaad een loterij of je nog een fiets kunt huren. De reizigers die vroeg zijn hebben dan meer kans dan iemand die later op de dag en fiets nodig heeft. Service die dan geen service is. Heeft wel wat voeten in de aarde om zo'n systeem operationeel te krijgen. 

Reserveren is helemaal geen optie want het is natuurlijk niet bekend wanneer huurders een fiets weer komen inleveren (in tegenstelling tot bijv. deelauto’s die je op een afgesproken tijd weer terug moet zetten).

Het is dus inderdaad op=op, want áls je al zou kunnen reserveren kan een beschikbare fiets dus vanaf het moment dat jij die reserveert eigenlijk al niet meer door iemand anders gebruikt worden.

Reageer