beantwoord

Kapotte OV-fiets

• 27 March 2017
  • 4 reacties
  • 172 Bekeken

Reputatie 1
Hallo,

Vorige week maandag heb ik een OV-fiets gehuurd. Hij ratelde al een beetje, en je raadt het al: op een gegeven moment was het mis in de kettingkast. Balen en helaas vooral naast de fiets moeten lopen. Kan een keer gebeuren.

Omdat ik 's avonds de fiets ook nog nodig had, heb ik de kapotte fiets ingeleverd bij het station en opnieuw een fiets gehuurd.

Wat mij een beetje dwars zit, is dat ik voor de fiets een dubbel tarief moet betalen. Dubbel pech dus. Kan ik het de eerste huur (waar ik dus helemaal niks aan had) terugkrijgen?
icon

Beste antwoord door Chiel NS 27 March 2017, 18:35

Bekijk origineel

4 reacties

Goedemiddag daan90, ik heb even overlegd met mijn collega's van OV-fiets. Daar geven ze aan dat ze in zo'n situatie de kosten graag voor je vergoeden. Ik raad je daarom aan even contact met ze op te nemen, aangezien ik zelf niet bij je OV-fiets gegevens kan.

Dit kan telefonisch op 030-7515155, of op Twitter of Facebook.

Goedenavond,

Vanmiddag huurde ik een fiets bij het Amstelstation. Toen ik 's avonds weer op de fiets stapte bleek het ( automatische ) licht het niet te doen. Omdat ik toch langs het station kwam besloot ik de fiets om te ruilen. Maar wat bleek? Voor de tweede fiets moest ik weer betalen? Dat is toch ongelofelijk! Zo is het systeem, vertelde de Klanten(geen)service. Computer says no. 

Dit vind ik een manco in het systeem. Ik neem de NS niet kwalijk dat ik een ondeugdelijke fiets meekreeg, maar wel dat niet op een menselijke manier werd opgelost.

Wat gaat de NS hieraan doen?

Lieke van Noortwijk.

Ik hoor graag van de NS.

Hoi Lieke. Welkom bij de Community.

Ik begrijp dat je nu tweemaal € 3,95 moet betalen? Wil je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum en OV-chipkaartnummer? Dan kijk ik graag of ik dit voor je kan corrigeren. 

Reputatie 7
Badge +3

Tip: neem zelf losse lampjes mee. Fietsen met automatische verlichting kun je vooraf niet controleren op werking.

Reageer