beantwoord

Kinderzitje achterop?

• 15 maart 2019
  • 3 reacties
  • 301 Bekeken

hallo,

in de topics lees ik al dat NS geen achterzitjes heeft voor op de OV-fiets. Maar is het wel mogelijk zelf een zitje mee te nemen en deze op de fiets te zetten?
Ik fiets met mijn eigen fiets naar vertrekstation en kan dan zelf mijn zitje meenemen naar bestemming waar ik de OV-fiets huur. Het gaat om een Yepp zitje met bagagedrager bevestiging.
icon

Beste antwoord door Danny NS 15 maart 2019, 20:34

Hoi Ryanne_2 en welkom op de NS Community!

Goeie vraag! Ik heb het voor je nagevraagd, Als het past, ben je toegestaan deze te bevestigen op de fiets. Let wel, dit is geheel op eigen risico. OV-fietsen zijn over het algemeen stevig, maar nooit getest op zware belasting op de bagagedrager.
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Ryanne_2 en welkom op de NS Community!

Goeie vraag! Ik heb het voor je nagevraagd, Als het past, ben je toegestaan deze te bevestigen op de fiets. Let wel, dit is geheel op eigen risico. OV-fietsen zijn over het algemeen stevig, maar nooit getest op zware belasting op de bagagedrager.
Reputatie 2
Je mag het kinderzitje plaatsen.

Meestal passen de yep-zitjes op de ov-fietsen. De bagagedrager mag max 25kg dragen dus dat lukt (meestal) wel. Zoals Danny zegt: op eigen risico. Let op: pak wel een oud model ov-fiets, deze hebben platte bagagedragers.
Badge +3
De bagagedrager van de gemiddelde OV-fiets stelt niet veel voor maar ik zag vandaag een studente "achterop springen" bij iemand, en dat ging prima.

Je cookies voorkeuren bepalen of je dat YouTube dingetje kan zien hier, maar de link werkt.

Reageer