beantwoord

Kinderzitje OV fiets?

Hoi, worden er op Utrecht centraal ov fietsen met kinderzitjes achterop verhuurd?
Groeten,
Sanne
icon

Beste antwoord door iMark 23 april 2019, 12:49

OV-fietsen zijn er slechts in de standaarduitvoering. Dat kan ook niet anders bij huurkosten van slechts €3,85 per dag. Er zijn geen kinderzitjes te huur.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
OV-fietsen zijn er slechts in de standaarduitvoering. Dat kan ook niet anders bij huurkosten van slechts €3,85 per dag. Er zijn geen kinderzitjes te huur.
Hoi Mark, dat is jammer. In navolging van jouw persoonlijke slogan: een gemiste kans. Ik had er graag een bedrag voor over gehad.
Badge +3
Dan raad ik je aan om een fiets te huren bij een particuliere verhuurder in Utrecht. Op loopafstand van Utrecht Centraal is er bijvoorbeeld Black Bikes, https://black-bikes.com/location/bike-rental-utrecht/. Die verhuurt wel kinderzitjes, zowel voor voor als achter, à €2,50 per dag. De huur van de fiets zelf is wel een stuk duurder dan een OV-fiets.

Het is overigens goed te begrijpen dat OV-fiets heeft gekozen voor een zo eenvoudig mogelijk systeem: geen verschillende maten, geen versnellingen, geen reserveringen en geen extra's. Hierdoor is het systeem relatief goedkoop en werkt het overal in Nederland op dezelfde manier.
Reputatie 6
Badge +1
Op geen enkele OV-fietsenverhuurlocatie zullen kinderzitjes voor op OVfietsen beschikbaar zijn. OV fietsen zijn officieel bedoeld voor het vervoer van 1 persoon.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het wel een erg aandoenlijk en leuk idee vind Sanne M!

Reageer