beantwoord

klacht ov-fiets Zaandam

• 6 september 2021
  • 4 reacties
  • 105 Bekeken

Ls. Gisteren stonden in de stalling in Zaandam wel dertig ov-fietsen , wij waren er om 13:00.
Er waren toen nog meer ovklanten, die allemaal erg kwaad waren

We hielden onze passen voor de automaat, op het scherm kwam de mededeling dat er geen ov-fietsen beschikbaar waren. Een paar keer proberen leverde niets op.
Dit  vonden wij Zeer ergerlijk want wij hadden er op gerekend en moesten nu lopen.
Het vermelde telefoonnummer van OV fiets bracht geen soelaas.

mvrgr.
G.kaay, Amsterdam

icon

Beste antwoord door Erryt NS 6 september 2021, 16:34

Hallo Gkaaijxs4all en welkom bij de NS Community,

Er zijn helaas heel erg veel fietsen defect op dat station. In de meeste gevallen ontbreekt de sleutel. Het kan dan heel lang duren voordat dit probleem is opgelost. Ik zie dat er op dit moment wel 108 fietsen beschikbaar zijn, maar dat zal in de ochtenduren vast wel minder zijn. Ik zal je signaal doorzetten.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3

Zie ook dit topic. Blijkbaar is er nog weinig veranderd.

Hallo Gkaaijxs4all en welkom bij de NS Community,

Er zijn helaas heel erg veel fietsen defect op dat station. In de meeste gevallen ontbreekt de sleutel. Het kan dan heel lang duren voordat dit probleem is opgelost. Ik zie dat er op dit moment wel 108 fietsen beschikbaar zijn, maar dat zal in de ochtenduren vast wel minder zijn. Ik zal je signaal doorzetten.

Badge +3

Volgens https://ovfietsbeschikbaar.nl/locatie/ZD003 zijn er 64 fietsen, waarvan aan het verloop van de laatste week te zien er inderdaad de nodige missen of defect zijn, maar er nog altijd voldoende beschikbaar zijn.

Voor de rest zie ik weinig bijzonders voor gisteren, dus als er om 13:00 een storing was dan was dat van korte duur. Van 20-24 augustus lijkt er wel een flinke storing te zijn geweest.

Ook handig misschien: In de stalling kun je op 2 plekken OV-fietsen huren. De 2e OV-fietslocatie vind je in het midden van de stalling.

Er zijn om de haverplek problemen met OV fietsen in Zaandam; ik hoop dat hier echt eens serieus naar gekeken wordt!

Reageer