beantwoord

Koppelen OV fiets kaart met abonnement

• 7 mei 2015
  • 1 reactie
  • 355 Bekeken

Ik kwam gisteren in Amsterdam en voor mij stonden 2 mensen met een NS abonnement, waarvan zij dachten dat hun OV fietskaart daar ook op stond. Het bleek niet te werken. De bediende vroeg of hun OV fietskaart misschien niet gekoppeld was aan hun abonnement. Ik kreeg de indruk dat ze net een nieuw abonnement hadden en dat de koppeling nog niet had plaats gevonden.
VRAAG: wordt je gewaarschuwd als je een nieuw abonnement neemt dat je je OV fietskaart opnieuw moet koppelen? Ik vind het allemaal erg technisch. Heel veel mensen zal dit koppelen een brug te ver zijn. Is daar niets anders op te vinden? Zelf heb ik voor een losse OV fietskaart gekozen.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 7 mei 2015, 19:04

Welkom op het NS Serviceforum grahof. Wellicht zijn er op dit forum leden aanwezig die ervaring hebben met bovenstaande en dit willen delen. In zijn algemeenheid:

Heb je een OV-chipkaart, dan kun je jouw abonnement koppelen aan deze kaart. Je kunt gebruikmaken van elke OV-chipkaart, dus ook een anonieme, Studenten OV-chipkaart, een OV-chipkaart van HTM, OV-chipkaart met een abonnement van NS, etc.
Je hoeft geen bestelling op te halen.
Bekijk origineel

1 reactie

Welkom op het NS Serviceforum grahof. Wellicht zijn er op dit forum leden aanwezig die ervaring hebben met bovenstaande en dit willen delen. In zijn algemeenheid:

Heb je een OV-chipkaart, dan kun je jouw abonnement koppelen aan deze kaart. Je kunt gebruikmaken van elke OV-chipkaart, dus ook een anonieme, Studenten OV-chipkaart, een OV-chipkaart van HTM, OV-chipkaart met een abonnement van NS, etc.
Je hoeft geen bestelling op te halen.

Reageer