beantwoord

Korting op parkeren Amsterdam Sloterdijk met OV fiets

• 25 juni 2018
  • 3 reacties
  • 572 Bekeken

Dag lezer,

Morgen ben ik van plan op Amsterdam Sloterdijk te parkeren met mijn auto en vanaf daar met de OV fiets Amsterdam verder in te reizen. Nu begrijp ik dat ik korting op mijn parkeertarief krijg als ik per trein/metro/bus/tram verder reis met mijn OV chipkaart. Krijg ik deze korting ook als ik met een OV fiets verder reis? Lijkt mij wel logisch, ik reis verder met een OV-product, maar ik lees dit nergens.

Alvast bedankt voor de reactie!
Vriendelijke groet, Maaike
icon

Beste antwoord door Jouke NS 25 juni 2018, 11:40

Hallo MaaikeKE en welkom bij de NS Community.

Helaas, reizen met de OV-fiets geeft je niet de korting waar je naar op zoek bent. Alleen een reis maken met het openbaar vervoer geeft je die korting.
Bekijk origineel

3 reacties

Hallo MaaikeKE en welkom bij de NS Community.

Helaas, reizen met de OV-fiets geeft je niet de korting waar je naar op zoek bent. Alleen een reis maken met het openbaar vervoer geeft je die korting.
Badge +3
Ik kan me herinneren dat bij een paar locaties van P+R in Amsterdam de mogelijkheid bestaan heeft om i.p.v. een kaartje voor het OV een leenfiets mee te krijgen. Ik heb het een keer gedaan bij P+R Olympisch Stadion. Het bestaat al een paar jaar niet meer.
Technisch zou het best moeten kunnen dat de registratie van de huur van de OV-fiets gekoppeld wordt aan het goedkoop parkeren bij een P+R-terrein. De automaten kunnen nu ook al registreren dat gereisd is met het OV in Amsterdam zodat de korting op het parkeren kan worden berekend. Een probleem is wel dat met de OV-fiets uitcheck niet te zien is of de fiets inderdaad gebruikt is om naar het centrum te reizen. En daar zijn de goedkope P+R-tarieven in Amsterdam voor bedoeld.

Er is wel enige ontwikkeling op dit vlak. Zo is er het initiatief 'Park and Bike' met een proefproject bij de parkeergarage bij het Olympisch Stadion.
https://www.park-and-bike.nl
Helaas moet je momenteel nog steeds met het OV het centrum van Amsterdam in.
De gemeente denk er wel over, deze mogelijkheid wellicht te gaan invoeren.
Meer informatie vind je op Parkeren Amsterdam

Reageer