beantwoord

kosten van OVfiets

• 28 januari 2020
  • 3 reacties
  • 118 Bekeken

Hay! Ik gebruik af en toe ov fietsen en ze zeggen dat het net iets minder dan €4 kost als je binnen 24 uur terugbrengt. Maar dit zie ik niet in mijn ov reis geschiedenis en heb ik nooit zien staan. Ik heb in 2018 een abbonement afgesloten waar ik 0,01 cent voor betaal. Maar ik zie nooit kosten afschrijven. Kan iemand mij uitleggen of ik verkeerd kijk of waar ik het kan vinden. Het staat dus NIET bij ov reisgeschiedenis

icon

Beste antwoord door Robert B 28 januari 2020, 18:33

De kosten voor OV-fiets gaan via automatische incasso en niet van het saldo op je kaart. De incasso’s vinden elke maand (soms 2 maanden) rond dezelfde datum plaats met als omschrijving NS IZ NS REIZIGERS en dan in de omschrijving iets over een ‘bestelling’.

Wil je alles terugzien, dan kijk in Mijn NS bij Facturen. Als daar bedragen van €  3,85 staan (of een veelvoud daarvan) dan is dat voor OV-fiets.

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

De kosten voor OV-fiets gaan via automatische incasso en niet van het saldo op je kaart. De incasso’s vinden elke maand (soms 2 maanden) rond dezelfde datum plaats met als omschrijving NS IZ NS REIZIGERS en dan in de omschrijving iets over een ‘bestelling’.

Wil je alles terugzien, dan kijk in Mijn NS bij Facturen. Als daar bedragen van €  3,85 staan (of een veelvoud daarvan) dan is dat voor OV-fiets.

Bedankt!

Badge +3

Klopt,

En je ritten kan je ook inzien in Reishistorie (deur tot deur) oftewel https://www.ns.nl/selfservice/deurtotdeur

Je krijgt dan een foutmelding dat er geen kaart gekoppeld is, maar als je dan even aan de linkerkant op Mijn producten klikt en daarna terug naar deur tot deur werkt het wel.

Heb je NS Flex, dan staan OV-fiets ritten ook in je gewone Reishistorie (trein bus tram metro).

Reageer