beantwoord

kwaliteit ov-fietsen in Den Haag CS onder de maat

• 1 februari 2020
  • 6 reacties
  • 189 Bekeken

Reputatie 2

Op een zaterdagavond zijn de eerste 10 ov fietsen niet geschikt om mee te fietsen:

7x 1 of 2 lampen kapot/leeg

2x sleutel weg

1x zadel los en defect

En bleek bij het fietsen ook de trapper lam te zijn van exemplaar 11. Aangezien ik al een kleine 10 minuten bezig was met de meneer van de fietsenstalling was ik maar met exemplaar 11 doorgereden..

1. Waarom gaat de kwaliteit van de fietsen dermate achteruit? Geen concurrentie?

2. Wat is het beleid omtrent geld terug? Als je fiets onderweg kapot blijkt te zijn.

icon

Beste antwoord door Danny NS 1 februari 2020, 13:01

Hoi bram p en welkom bij de NS Community!

Mijn excuses dat de fietsen die jij wou huren allemaal defect waren, dit hoor ik niet vaak. Ik ga een melding maken over Den Haag Centraal of dit een bekend probleem is aldaar.

Artikel 13: ‘Schade en reparaties van de OV-fiets’ kan je hier terugvinden. Afhankelijk van de schade en hoe de schade is ontstaan onderweg halen wij de defecte fiets kosteloos dan wel met kosten voor de gebruiker op vanaf de locatie waar je bent gestrand, we beoordelen dan ook afhankelijk van het defect of vergoeding van de huurkosten mogelijk is.

Bekijk origineel

6 reacties

Hoi bram p en welkom bij de NS Community!

Mijn excuses dat de fietsen die jij wou huren allemaal defect waren, dit hoor ik niet vaak. Ik ga een melding maken over Den Haag Centraal of dit een bekend probleem is aldaar.

Artikel 13: ‘Schade en reparaties van de OV-fiets’ kan je hier terugvinden. Afhankelijk van de schade en hoe de schade is ontstaan onderweg halen wij de defecte fiets kosteloos dan wel met kosten voor de gebruiker op vanaf de locatie waar je bent gestrand, we beoordelen dan ook afhankelijk van het defect of vergoeding van de huurkosten mogelijk is.

Reputatie 2

Dank Danny.

Ik hoef het geld niet zozeer terug, maar wil volgende x niet meer zo vaak misgrijpen..

Overigens grijp ik in mijn ov-fiets carriere wel zo'n 20% mis, meestal vanwege defect licht, dus het is vreemd dat je dit niet zo vaak hoort. Alleen zo ernstig als gisteren heb ik het nog niet meegemaakt dus..

Bram

Reputatie 2

@Danny NS geef je ook terugkoppeling op deze pagina?

Helaas krijgen wij maar zeer zelden een terugkoppeling van dit soort meldingen, maar mocht Danny deze krijgen, dan zal hij dat uiteraard ook hier laten weten.

Reputatie 2

Jammer. Den Haag CS is wel een van jullie schraalste locaties, dus zou wel fijn zijn als hier wat gebeurt.

Reputatie 4

Het aantal OV fietsen wat beschikbaar zou zijn op DH CS lijkt vaak ook niet te kloppen. Nu ook weer 0 beschikbaar volgens de NS site:

Nu open

Openingstijden

ma   04:55  -  01:30
di   04:55  -  01:30
wo   04:55  -  01:30
do   04:55  -  01:30
vr   04:55  -  02:15
za   05:00  -  02:15
zo   05:50  -  01:30

0 OV-fietsen beschikbaar

https://www.ns.nl/deur-tot-deur/ov-fiets/huurlocaties/map?q=Den%20Haag%20Centraal&details=52.081295,4.323009

Reageer