Meer OV fietsen Den Dolder | NS Community
beantwoord

Meer OV fietsen Den Dolder

  • 17 April 2019
  • 8 reacties
  • 328 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Voor mijn werk reis ik graag met de OV fiets. In Apeldoorn is dat gelukkig geen probleem, voldoende keus! Maar als ik in Zeist werk en de OV fiets in Den Dolder wil lenen, is dat helaas vaak een probleem. Is het mogelijk om het aantal fietsen in Den Dolder uit te breiden? Lijkt mij super, nu de zomer er aan komt en er zo meer mensen gezond met de fiets naar hun werk kunnen!
icon

Beste antwoord door Jouke NS 17 April 2019, 13:41

Bekijk origineel

8 reacties

Ik meende te horen dat dit probleem al eens eerder was aangekaart. Wellicht dat een moderator hier inzage in heeft?
Er zijn op meerdere stations vragen geweest over extra fietsen. We geven deze meldingen door maar we hebben helaas slechts een beperkt aantal fietsen. Wanneer we extra fietsen plaatsen in Den Dolder, onder voorwaarde dat hier ruimte voor is, moeten we ergens ook fietsen weghalen. Er zijn wel extra fietsen besteld maar wanneer deze komen weet ik helaas niet. Ik ga je melding doorgeven ARE.

Ik zie dat deze vraag 2 jaar geleden ook is gesteld. Inmiddels doet zich het probleem bijna dagelijks voor dat de OV fietsen op station Den Dolder op zijn. Er is ruimte voldoende om extra kluizen te plaatsen. Graag op korte termijn actie ondernemen hierop!

Goedenavond! Welkom bij de NS Community, WdV

Goed dat je dit aangeeft. Ik gade suggestie doorgeven, maar kan niet beloven dat hier iets mee gedaan wordt. 

Reputatie 1

Beste NS, ook ik heb dit probleem gehad in Den Dolder, en eerlijk gezegd kan ik me de laatste keer niet heugen dat er op kleine stations een fiets beschikbaar was.

 

Ik heb vaak vervelende situaties meegemaakt doordat er geen fietsen beschikbaar waren. Bv in Breukelen. Ik werk daar in de buurt op een plek waar geen OV komt. Vorige week waren 's ochtends om 9:00 alle fietsen op (terwijl er wel 5 fietsen buiten de stalling stonden, zuur), maar om 18:30 was er nog pas 1 fiets beschikbaar! Dan klopt er toch iets niet. En dit gaat bijna altijd zo bij Breukelen.

 

Dan moet ik dus proberen te liften, of kan ik die dag niet naar mijn werk. 

Deze post is 2 jaar oud, hoe kan het nou dat het antwoord nog steeds 'we kunnen niks beloven' is? 

 

NS, die er wat aan! 

zorg dat het werkt.

 

__

update: op dit moment sta ik in Overveen, weer geen ovfiets. Geniaal. 

Reputatie 7
Badge

Wellicht is het voor NS niet rendabel om fietsen bij te kopen?

Beste NS, 

Ik vraag nogmaals uw aandacht (en zal dat blijven doen zolang de situatie niet verbetert) wilt u a.u.b. meer ov-fietsen plaatsen op station Den Dolder? Er staan er daar maar 6! Er is er bijna altijd wel 1 of 2 kapot. Rond 7 uur ''s morgens is de laatste fiets weg en dan moet de dag nog beginnen.

Het is voor de NS echt rendabel om meer ov fietsen op station Den Dolder te plaatsen, en ja daar is ook plek voor. 

Een hele hoop reizigers zullen jullie er een plezier mee doen om aan deze oproep gehoor te geven! 

Ik kan je verzoek nogmaals doorzetten. Ik hoop dat je in de toekomst verbetering bemerkt, maar ik kan dit helaas niet garanderen. 

Reageer