beantwoord

meerdere ov-fietsen huren

Is het mogelijk om op één ov-chipkaart meerdere ov-fietsen te huren?
icon

Beste antwoord door Denice NS 24 mei 2017, 13:23

Hi Irma. Welkom op het NS Serviceforum!

Met een OV-Fietsabonnement kan je maximaal 2 OV-fietsen huren. De kosten zijn € 3,85 per OV-fiets per 24 uur. Verdere tarieven kan je hier vinden.

Bekijk origineel

11 reacties

Hi Irma. Welkom op het NS Serviceforum!

Met een OV-Fietsabonnement kan je maximaal 2 OV-fietsen huren. De kosten zijn € 3,85 per OV-fiets per 24 uur. Verdere tarieven kan je hier vinden.
Badge +3
Opmerking over het PDF document:

Eerste regel moet zijn 'per 24 uur, tot maximaal 72 uur' (daarna € 5,- per 24 uur of deel daarvan).

En 'inleveren OV-fiets op andere dan oorspronkelijke huurlocatie' is verschillend. Zo kan je in Utrecht op 5 locaties terecht en volgens mij ook in Den Haag maakt het niet uit, ook al wordt dit niet actief gecommuniceerd. Hetzelfde geldt voor Eindhoven, waar de stalling aan de noordzijde (Neckerspoel, busstation) nogal vroeg sluit en in het weekend helemaal niet open is.
Bij de toeslagen staat dit vermeld. Ik zal de suggestie doorspelen om de eerste regel duidelijker te maken. Ik heb de vraag uitstaan of er uitzonderingen zijn voor het inleveren van een fiets.
In Den Haag liep tot kort geleden een proef waardoor dit mogelijk was. Momenteel is dat dus ook niet meer mogelijk. Er zijn dus geen uitzonderingen.
Reputatie 7
Badge +4
Erryt, loopt dit experiment nog in een van de steden?
Badge +3
Bij meerdere stallingen rond *hetzelfde* station is dit mogelijk (bijv. Eindhoven Noordzijde en Centrumzijde) zonder boete.

In Den Haag ging het echt om verschillende stations. Om logistieke redenen wordt verzocht in te leveren bij dezelfde stalling, en wordt niet actief gecommuniceerd dat er uitzonderingen zijn.
Reputatie 7
Badge +4
Dus dat experiment loopt nog gewoon in Den Haag volgens jou? Wat zijn dan die uitzonderingen precies?
Badge +3
Nee, dat experiment in Den Haag is voorbij zover ik weet. Daar ging het dan om HS en CS en zo. Maar ook rond Utrecht CS zijn er meerdere locaties die je mag gebruiken (nogmaals, dit wordt niet actief gecommuniceerd!).

Maar een fiets gehuurd op Utecht CS inleveren op Overvecht of Lunetten levert je die €10 boete op.
De proef in Den Haag is inderdaad voorbij. Ik probeer nu te achterhalen of er nog meerdere experimenten gaande zijn in Nederland.
Ik heb een terugkoppeling ontvangen dat er momenteel geen proeven lopen.
Badge +3
Zie via een ander topic deze weer terug...

In reactie #2 zei ik dat een fiets huren na 72 uur € 5,- per dag zou kosten. Daar ontbrak het woordje extra/toeslag dus kost een OV-fiets je dus € 8,85 per dag en geen € 5,-

Dat dus voor de volledigheid. En na een week of twee krijg je nog wat herinneringen en uiteindelijk een boete van ik meen € 250,- tegenwoordig. Als je die voldoet mag je de fiets houden (vervangingswaarde).

Is verder off-topic maar voor het geval iemand hier terecht komt wel handig om te weten.

Reageer