beantwoord

melden verlaten ov fiets


Er staat al zeker 6 weken een verlaten ov fiets geparkeerd voor mijn deur en wordt niet gebruikt.  Zijn jullie deze kwijt óf gestolen? Nummer 44978

 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 18 May 2021, 12:13

Bekijk origineel

95 reacties

Bedankt voor de melding ey_vista_nl. Kun je ook aangeven wat het OV-fiets nummer is van deze fiets? Het liefst ontvangen we zelfs een foto van deze fiets als dat lukt. :)

60021

Locatie

 

Reputatie 6
Badge +2

Bedankt voor je melding! Deze fiets wordt al een tijdje vermist, nu kan die snel opgehaald worden.

Reputatie 7
Badge +1

In Den Haag aan de 1e Van der Kunstraat (niet heel ver van Den Haag HS) staat al zeker 2 maanden een OV fiets tegen een paal ter hoogte van het Johan van Veenplein. Ik denk dat we nu wel kunnen constateren dat het om een wees-OV-fiets gaat.

Conclusie: Met deze post van een maand geleden is dus niets gedaan, want vandaag wordt deze fiets opnieuw gemeld.😥  

Badge +3

Conclusie: Met deze post van een maand geleden is dus niets gedaan, want vandaag wordt deze fiets opnieuw gemeld.😥  

Het nummer van de fiets (en foto) ontbraken in die melding van een maand geleden, dus niet zo vreemd dat er (nog) niets mee gedaan is.

Reputatie 7
Badge +1

Conclusie: Met deze post van een maand geleden is dus niets gedaan, want vandaag wordt deze fiets opnieuw gemeld.😥  

Het nummer van de fiets (en foto) ontbraken in die melding van een maand geleden, dus niet zo vreemd dat er (nog) niets mee gedaan is.

Ik denk dat een medewerker aan de hand van de beschrijving de fiets best wel had kunnen vinden, zijn ook meerdere topics op dit forum waarbij een fiets is gevonden maar een paar weken later wordt gemeld dat inmiddels het zadel enz.enz. ontbreken. Ik mis soms wel eens een sence of urgency. Ben wel nieuwsgierig of bij al die weesfietsen daadwerkelijk € 350,00 is geïncasseerd bij de laatste huurder. De beschrijving zoals aangegeven was echt wel voldoende om de fiets te traceren en waarom er dan absoluut een fietsnummer moet worden doorgegeven is mij niet echt duidelijk. (als daar een fiets al meer dan 2 maanden staat dan is het duidelijk dat hij op dat moment niet meer gehuurd is.)

Badge +3

Ben wel nieuwsgierig of bij al die weesfietsen daadwerkelijk € 350,00 is geïncasseerd bij de laatste huurder. De beschrijving zoals aangegeven was echt wel voldoende om de fiets te traceren en waarom er dan absoluut een fietsnummer moet worden doorgegeven is mij niet echt duidelijk. (als daar een fiets al meer dan 2 maanden staat dan is het duidelijk dat hij op dat moment niet meer gehuurd is.)

Om te bepalen of een fiets vermist wordt heeft men blijkbaar het nummer nodig, ook al is het wel duidelijk dat een fiets die ergens al maanden staat/ligt met lekke band(en) of zonder zadel een weesfiets is.

Voor de rest zijn er stallingen waar de sleutels gewoon in de fietsen zitten (o.a. Eindhoven Centraal) en je dus in principe een fiets kunt ‘bemachtigen’ als de beheerder even weg is of druk met andere zaken. (detectie) poortjes zijn er niet.

Op het hoekje van de Violenstaat en Soesterweg (naast house of dreams) in Amersfoort staat een verlaten OV-fiets al enkele maanden.

 

Reputatie 6
Badge +2

Bedankt voor je melding, Dafnemarielle! Deze fiets is inderdaad al even kwijt. De fiets zal snel opgehaald worden.

Deze fiets staat al een aantal weken op dezelfde plek in Apeldoorn. Waarschijnlijk is deze OV-fiets verlaten. Hij staat aan de Waltersingel tegenover het Veluws College Walterbosch, aan de kant van de Belastingdienst-gebouwen.

Veluws College Walterbosch
Waltersingel 130

Goedemiddag Rob DuPont en welkom bij de NS Community!

Bedankt voor de melding. Weet je toevallig nog of deze fiets een regulier slot heeft, of een nieuw elektronisch slot? In het laatste geval is de fiets namelijk nog verhuurd en dus de verantwoordelijkheid van de huurder.

Hoi Stijn,

Dat weet ik niet, de meeste fietsen uit de stalling in Apeldoorn hebben wel een elektronisch slot. Het kan natuurlijk zo zijn dat de huurder iets is overkomen, waardoor hij in de onmogelijkheid verkeert de fiets op te halen… Het zou naar mijn mening wel netjes zijn een seintje richting de huurder te geven, als deze in jullie systeem bekend is. Goed weekend, Rob

Reputatie 7
Badge +2

De sticker met QR-code en nummer zoals op de foto te zien zit alleen op OV-fietsen met electronisch slot.

Zomaar een gokje dat de fiets is achtergebleven door een niet functionerend slot. Het valt me namelijk nogal op hoeveel meldingen hier op de community gedaan worden over fietsen met electronisch slot die zijn achtergelaten de laatste tijd. Maar op basis van eigen ervaringen daarmee verbaast het me ook weer niets.

En met zo'n slot blijft de huur natuurlijk open staan tot je 'm in de stalling zet. Pas na 3 weken krijg je de boete voor diefstal op je factuur.

Huurder zou wel al 3 mails moeten hebben gehad over het verhuur (72 uur, 1 week en 2 weken). Een fiets die nog verhuurd is kunnen we niet laten ophalen (helaas).

Nog bedankt voor de reacties, ik begrijp dat de huurder (of misschien zijn werkgever als hij via de werkgever een pasje heeft) wel tijdig een terugkoppeling krijgt over de fiets. 

Hallo, 

Er staat al even een ov-fiets in het Oud Bogardenstraatje in ‘s-Hertogenbosch.

Deze is al een paar keer verplaatst door buurtbewoners en staat dus in de weg.

 

Hoi Sigrid70 en welkom bij onze Community!

Deze fiets zijn we kwijt, dus fijn dat je hem hebt gevonden! Heb je toevallig een specifieke omschrijving (huisnummer, tegen een hek/boom aan etc) van de locatie van deze fiets? Dan kan ik ervoor zorgen dat mijn collega's hem komen ophalen.

Hoi Sigrid70 en welkom bij onze Community!

Deze fiets zijn we kwijt, dus fijn dat je hem hebt gevonden! Heb je toevallig een specifieke omschrijving (huisnummer, tegen een hek/boom aan etc) van de locatie van deze fiets? Dan kan ik ervoor zorgen dat mijn collega's hem komen ophalen.

Fijn dat ie opgehaald wordt!

hij staat aan het einde van het (doodlopend) straatje tegen een schutting met klimop, bij een hek (aan het water)

 

Super, dankjewel daarvoor! Ik heb een ophaalverzoek neergelegd bij mijn collega's. Hopelijk wordt ie nu snel opgehaald!

Hallo, 

 

Aan de Hogenkampsweg in Zwolle ter hoogte van nr 193/199 staan al 2weken 2 verlaten Ov-fietsen op de stoep, volgens mij zijn het weesjes. Zijn deze vermist?

Groet Marije 

 

 

Hallo, 

 

Aan de Hogenkampsweg in Zwolle ter hoogte van nr 193/199 staan al 2weken 2 verlaten Ov-fietsen op de stoep, volgens mij zijn het weesjes. Zijn deze vermist?

Groet Marije 

 

 

Wat zijn de nummers van de fietsen? 

Hier staan volgens mij ook al ca. 2 weken 2 fietsen: 10532 en 10950

Beginnen de nummers van deze fietsen met een B? Bedankt voor het melden in ieder geval!

Badge +3

Ik kreeg dit weekend het volgende privébericht:
 

Reageer