melden verlaten ov fiets | NS Community
beantwoord

melden verlaten ov fiets


Er staat al zeker 6 weken een verlaten ov fiets geparkeerd voor mijn deur en wordt niet gebruikt.  Zijn jullie deze kwijt óf gestolen? Nummer 44978

 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 18 May 2021, 12:13

Bekijk origineel

95 reacties

Hoi Eugenie11, welkom op onze NS Community. De klant dient hier zelf contact voor op te nemen, om dit ophaalverzoek in orde te maken.

Hoi, 

Een klant van ons kon haar Ov fiets niet meer activeren en heeft deze op ons erf achter moeten laten. Graag zie ik dat hier een ophaalverzoek voor aangemaakt wordt. 
 

Tattoo Studio 1735 

Delweg 28

6902PJ Zevenaar 

 

Alvast bedankt! 
mvg, Eugenie

Staat al enkele dagen op meester van merwicklaan 38 in Den Bosch! Is een kleinschalige woonvoorziening waar niemand een dergelijke fiets gebruikt

Dankjewel voor het melden Adam83,

Dit waarderen wij zeer! Ik heb de meldingen doorgezet en hoop dat de OV-fietsen spoedig opgehaald worden zodat de OV-fietsen niet verder beschadigen.

Graag wil ik 4 verlaten OV fietsen (met lekke banden) melden op de Nieuwezijds Voorburgwal in Amsterdam:

 

  • nr. 88569 (staat t.h.v. Nieuwezijds Voorburgwal 16 in Amsterdam)
  • nr. 53409 (staat t.h.v. Nieuwezijds Voorburgwal 32 in Amsterdam)
  • nr. 69558 (staat t.h.v. Nieuwezijds Voorburgwal 110 in Amsterdam, was eerder door mij gemeld in Nieuwe Nieuwstraat, maar is verplaatst)
  • nr. OV87829 (staat t.h.v. Nieuwezijds Voorburgwal 110 in Amsterdam, was eerder door mij gemeld in Nieuwe Nieuwstraat, maar is verplaatst, spatbord is al afgebroken)

 

Hopelijk kunnen deze snel worden opgehaald (mij eerste melding was al van een maand geleden).

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 6

Goedemiddag Marritx. Welkom bij de NS Community. 

Bedankt voor het doorgeven, ik heb een melding doorgezet.

Er staat al zo’n 3/4 weken een ov fiets in onze straat. Het gaat om de Joachim Altinghstraat in Groningen, ter hoogte van nummer 18. 
 

 

Bij Nieuwe Nieuwstraat 47 in Amsterdam staat ook al enige tijd een verlaten OV fiets (nr. OV87829). Het achter spatbord is reeds afgebroken. Zie foto’s.

 

PS: de ongeveer een maand geleden door mij gemelde fiets met nr. 69558 op dezelfde locatie is ook nog steeds niet opgehaald.

 

Reputatie 6

Bedankt voor de informatie Coen123, de fiets gaat opgehaald worden.

Het nummer van de fiets is 20462

Hij staat in de kleine fietsenstalling die vanaf de Zwanenbloemlaan zichtbaar is achter de heg.

Bedankt voor het melden, Coen123. Weet je ook het nummer van deze fiets?

In de fietsenstalling van de Basisschool Parcival aan de Zwanebloemlaan 2 in Arnhem staat al meer dan een half jaar een door een onbekend persoon achtergelaten OV fiets. Tijdens schooluren is het plen toegankelijk en kan de fiets door de NS opgehaald worden.

Het lijkt zo, en het is zo! Bedankt voor het melden hiervan. Ik stuur er iemand opaf!

In Amsterdam centrum (Nieuwe Nieuwstraat thv nr. 47) staat ook al enige tijd een OV-fiets (nr. 69558). Lijkt hier ook te zwerven.

 

Reputatie 6
Badge +2

Hey guusjederijk en welkom op de NS Community! 
Deze fiets staat al op de lijst om opgehaald te worden, dus hij zal vast snel weg zijn. Bedankt voor de melding!

Goedemiddag, ik wil graag melding maken van een verlaten OV-fiets op de Swalmerstraat 82 in Roermond. Zouden jullie deze kunnen komen ophalen? Deze staat er namelijk al 4 weken. Alvast bedankt!

 

Bedankt voor de melding, dianaf. Al deze fietsen zijn inderdaad vermist, idioot dat er zoveel op een zelfde plek staan.

Kun je aangeven om welke locatie dit precies gaat (adres ter hoogte van en een beschrijving van de locatie)? Ik zie dat je eerder wel een locatie hebt gestuurd in dit topic, maar ik weet niet zeker of dat om jouw werklocatie gaat.

Ik heb even een privébericht gestuurd.

 

Reputatie 7
Badge +1

Nee niet volkomen idioot. NS doet er helemaal niets aan om de instructie voor het nieuwe slot te verbeteren en dit is dus een logisch gevolg.

Bedankt voor de melding, dianaf. Al deze fietsen zijn inderdaad vermist, idioot dat er zoveel op een zelfde plek staan.

Kun je aangeven om welke locatie dit precies gaat (adres ter hoogte van en een beschrijving van de locatie)? Ik zie dat je eerder wel een locatie hebt gestuurd in dit topic, maar ik weet niet zeker of dat om jouw werklocatie gaat.

Op mijn werk staan diverse NS-fietsen in de fietsenstalling die gezien het stof, duidelijk zwerffietsen zijn. (En een paar waarbij ik het niet zeker weet.)

Het gaat om:

10680

20106

10565

10591

10630

10703

12181

Allen met het nieuwe slot.

 

Hey Singlewordedpoem. Welkom bij de NS Community!

Er staat al een melding om deze fiets op te halen toevallig, dus dit zal in de komende dagen wel gebeuren! 

We zijn hier op dit forum met velen de zwerffietsen van NS aan het melden. Maar ik vraag mij zo langzamerhand wel af wat NS gaat doen aan dit probleem. Vooralsnog zijn we hier aan het dweilen met de kraan echt wagenwijd open. Volgens BNR-radio gaat het om 1000 fietsen per maand. 

Tot nu toe zie ik hier alleen maar berichten van "ja de fiets wordt opgehaald”. Elders is al geconcludeerd dat het nieuwe slot voor veel van dit soort problemen zorgt, maar NS is alleen maar bezig met meer nieuwe sloten te plaatsen en daarmee het probleem dus te vergroten.

 

Dus nogmaals: Wat gaat NS concreet doen om dit probleem aan te pakken???  

 

 

Nog een aanvulling hierop. Overal gezocht, maar de enige plek om de zwerf fietsen te melden lijkt dit forum te zijn. Waarom is er geen makkelijk te vinden webpagina op de NS website ingericht waar je simpel een online formuliertje kunt invullen?

Dan hoeft niet iedereen verplicht een account aan te maken...

Reputatie 7
Badge +1

Hey Singlewordedpoem. Welkom bij de NS Community!

Er staat al een melding om deze fiets op te halen toevallig, dus dit zal in de komende dagen wel gebeuren! 

We zijn hier op dit forum met velen de zwerffietsen van NS aan het melden. Maar ik vraag mij zo langzamerhand wel af wat NS gaat doen aan dit probleem. Vooralsnog zijn we hier aan het dweilen met de kraan echt wagenwijd open. Volgens BNR-radio gaat het om 1000 fietsen per maand. 

Tot nu toe zie ik hier alleen maar berichten van "ja de fiets wordt opgehaald”. Elders is al geconcludeerd dat het nieuwe slot voor veel van dit soort problemen zorgt, maar NS is alleen maar bezig met meer nieuwe sloten te plaatsen en daarmee het probleem dus te vergroten.

 

Dus nogmaals: Wat gaat NS concreet doen om dit probleem aan te pakken???  

Reputatie 6

Hey Singlewordedpoem. Welkom bij de NS Community!

Er staat al een melding om deze fiets op te halen toevallig, dus dit zal in de komende dagen wel gebeuren! 

Hoi NS,

Er staat bijna 2 weken een ov fiets bij het speeltuintje tegenover Bleekstraat 25 in Stramproy. Nr 20341. Kunnen jullie kijken of die vermist wordt en zo ja, hem ophalen? Mvg

 

Bedankt, Account_nodig. Deze waren we inderdaad al kwijt. Ik stuur er iemand op af!

Reageer