beantwoord

Met de OV-fiets naar werk?

• 22 september 2015
  • 4 reacties
  • 157 Bekeken

Hoi!

Volgende week begin ik bij mijn nieuwe baan. Om daar te komen reis ik eerst met de trein en vervolgens kan ik met de bus of de fiets gaan. Nu leek het me fijn om een OV-fiets te gebruiken daarvoor. Ik vroeg me af of dat handig is. Ik las dat een abonnement €10,- per jaar kost, klopt het dat er dan verder geen kosten meer bijkomen? En zijn er altijd fietsen beschikbaar (het gaat om het station Eindhoven)?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Thom 22 september 2015, 10:37

Zo is het niet helaas. U betaalt ook nog 3,15 per dag voor het gebruik van de fiets. Er komen dus wel degelijk kosten bij. Of er fietsen beschikbaar zijn en op welke plaats, is niet te zeggen. Ik heb het maar één keer gehad dat er geen fiets beschikbaar was maar dat is niet meer dan een persoonlijke ervaring.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Zo is het niet helaas. U betaalt ook nog 3,15 per dag voor het gebruik van de fiets. Er komen dus wel degelijk kosten bij. Of er fietsen beschikbaar zijn en op welke plaats, is niet te zeggen. Ik heb het maar één keer gehad dat er geen fiets beschikbaar was maar dat is niet meer dan een persoonlijke ervaring.
Ah oke, dat vroeg ik me al af inderdaad. Bedankt.
Reputatie 6
Badge +1
Qua prijs is het wellicht goedkoper zelf een fiets te regelen, en dan in Eindhoven een abonnement op de fietsenstalling te nemen. Dat laatste kost bijna € 110,- per jaar, en kan daarmee uit als u meer dan 30x per jaar een OV-fiets zou huren...
@Keuzereiziger: Bedankt voor de tip! Dat is ook een idee inderdaad.

Reageer