beantwoord

Mijn Fiets uit NSKluis in Geldrop gestolen zonder spoor van inbraak.

Op Dinsdag, 11 July, 2017 werd mijn fiets uit de NS fietskluis nr.D2 gestolen te Station Geldrop.
Ik had mijn fiets zoals elke werk dag om 06:30 in de kluis gestopt. Toen ik om 17:45 van werk terug kwam, was de kluis
nog op slot en duid geen teken van inbraak aan. Toen ik de kluis met de sleutel open deed, was de fiets weg. Ik had NS
gelijk gebeld en melding gedaan. Had ook aangifte bij de politie gedaan. Vanaf 11 Juli tot vandaag had ik met 6 verschillende NS medewerkers gesproken om te vragen over de status van hun onderzoek op mijn case en nog steeds geen duidelijk antwoord noch verklaring. Ik vind dat het nu te lang duurt terwijl ik zonder vervoer zit om dagelijks de trein te nemen om naar mijn werk te gaan.
Trouwens, het blijkt dat ik niet het enige slachtoffer ben van fiesten diefstal uit NSkluizen in de region.
icon

Beste antwoord door Brantasdelta 3 augustus 2017, 14:34

Ik hoor vaker dat er juist altijd mis is met fietskluizen zeker als het station niet bemand is. Hopelijk is het niet uw nieuwe fiets, anders kun je misschien hem laten verzekeren. Bij de zoon van mijn ex collega is het vaak genoeg gebeurd alleen op station Naarden-Bussum. daarom zet hij een oude krot neer zodat hij verder kan fietsen en mocht hij gestolen zijn dat hij dan niet zo veel centjes kwijt is voor een fiets. . Maar als u echt met de wijkagent wilt over hebben kunt u altijd beter met hem of haar er over praten. Wellicht kunnen ze uw aangifte beter serieus aan pakken en u ook beter erop weg helpen dan alleen aangifte doen via internet. Bel dan 0900-8844 en vraag of u de wijkagent mag spreken.
Bekijk origineel

9 reacties

Ik hoor vaker dat er juist altijd mis is met fietskluizen zeker als het station niet bemand is. Hopelijk is het niet uw nieuwe fiets, anders kun je misschien hem laten verzekeren. Bij de zoon van mijn ex collega is het vaak genoeg gebeurd alleen op station Naarden-Bussum. daarom zet hij een oude krot neer zodat hij verder kan fietsen en mocht hij gestolen zijn dat hij dan niet zo veel centjes kwijt is voor een fiets. . Maar als u echt met de wijkagent wilt over hebben kunt u altijd beter met hem of haar er over praten. Wellicht kunnen ze uw aangifte beter serieus aan pakken en u ook beter erop weg helpen dan alleen aangifte doen via internet. Bel dan 0900-8844 en vraag of u de wijkagent mag spreken.

NS is dit geval aan het onderzoeken.
Reputatie 6
Badge +1
Jammer dat er geen reactie vanuit een NS-medewerker is gekomen tot nu toe!
Badge +3
Wellicht heb je iets aan dit veel gelezen en onlangs actieve topic, en alle reacties, ook vanuit NS. En gezien reactie #58 op dat topic ben je niet de enige in Geldrop.

Edit: Oh, zie nu dat je daar ook al gereageerd had. Succes!
Reputatie 2
Mijn ervaring is dat NS ook - zonder enig overleg met de huurder van de fietskluis - de sleutel van de fietskluis aan bedrijven uitleent, zodat er, zonder dat je dat beseft, iemand in je fietskluis kan.
De garantie dat je fiets veilig staat heb je dus ook niet van NS.
Reputatie 2
Tip:
Leg je klacht bij zoveel mogelijk punten neer als je geen oplossing aangereikt krijgt van ns.
Mogelijkheden zijn: ROVER, ov-loket, Kassa, Radar.
Wellicht gaan zij de klachten verzamelen en gaan dan actie ondernemen richting NS.
Reputatie 6
Ik begrijp jouw frustratie h19677 en we zijn met jou persoonlijk in contact gekomen om jouw probleem op te lossen.
Ik wil je vragen om niet in elk 'fietskluis' -topic jouw verhaal te vertellen, omdat dit topic niet is gewijd aan jouw vraag, maar aan de vraag van LarryHoo. Dit maakt het forum onoverzichtelijk en breng verwarring in de topics van andere forumleden. Daarnaast rijmt jouw situatie niet met de situatie in dit topic, jouw fiets is niet gestolen maar verplaatst waarbij er schade is ontstaan door een stukje duct tape.
Reputatie 1
Die NS fietskluizen zijn zo onbetrouwbaar of wat. Ze blijken te openen te zijn zonder sleutel. Je kunt er beter geen gebruik meer van maken.

Ik heb een vouwfiets die je kunt meenenen in de trein. Geen gedonder meer met fietskluizen of gesloten of gestoorde fietsenstallingen. Gewoon va a naar b maar een stukje met de trein.
Reputatie 6
IntercityNederland, als dat waar is, moet daar snel naar gekeken worden. Heb je een specifiek kluisnummer en kluislocatie voor mij?

Reageer