beantwoord

Moet ik extra toeslag betalen voor een ov fiets die door de gemeente zelf is meegenomen ?

• 25 augustus 2019
  • 9 reacties
  • 441 Bekeken

Mijn ov fiets staat sinds vrijdag bij fietsdepot Amsterdam... Ik kan hem pas maandag ophalen, aangezien ze S'weekends niet open zijn (alleen zaterdag tot 1uur, maar ik moest werken) waardoor ik hem nu al een aantal dagen onvrijwillig kwijt ben..
Ik moet dus al een flink bedrag betalen om de fiets terug te halen en nu dus blijkbaar ook een toeslag (wat mij overigens nooit verteld is) over de overige dagen.

Geldt in deze situatie ook nog steeds die toeslag?
icon

Beste antwoord door Thom 25 augustus 2019, 17:49

Bepalend is helaas de datum dat u de fiets terugbrengt. Er geldt een toeslag als het terugbrengen te laat is, van vijf euro per dag. Vervelend dat u dat niet wist, maar het zijn de voorwaarden waarmee u zelf akkoord bent gegaan. U kunt zich daar ook nooit op beroepen. Wat de reden is dat de gemeente hem meenam, is niet duidelijk, het is waarschijnlijk dat hij op een plaats stond, waar dat niet mag.

U heeft zelf ook een verantwoordelijkheid. U had het kunnen voorkomen, door de fiets zo te parkeren dat de gemeente niet ingreep. Pech dat de opslag in het weekend dicht is. Of en wat u de gemeente Amsterdam nog moet betalen, is me onbekend.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Waarom zou de toeslag niet gelden? Je hebt blijkbaar zelf de fiets op een plek gezet waar hij niet mocht staan en kan hem nu niet op tijd terug brengen.

Het beste kun je telefonisch contact opnemen met de klantenservice. Kies voor optie 3. Leg je verhaal uit, maar ik betwijfel of ze je tegemoet gaan komen. De fiets is immers niet te verhuren op dit moment.
Reputatie 7
Badge +4
Bepalend is helaas de datum dat u de fiets terugbrengt. Er geldt een toeslag als het terugbrengen te laat is, van vijf euro per dag. Vervelend dat u dat niet wist, maar het zijn de voorwaarden waarmee u zelf akkoord bent gegaan. U kunt zich daar ook nooit op beroepen. Wat de reden is dat de gemeente hem meenam, is niet duidelijk, het is waarschijnlijk dat hij op een plaats stond, waar dat niet mag.

U heeft zelf ook een verantwoordelijkheid. U had het kunnen voorkomen, door de fiets zo te parkeren dat de gemeente niet ingreep. Pech dat de opslag in het weekend dicht is. Of en wat u de gemeente Amsterdam nog moet betalen, is me onbekend.
Reputatie 5
Om de fiets terug te krijgen betaal je in Amsterdam 22,50 een duur grapje in dit geval en goed opletten waar je de fiets neerzet.
Een OV fiets huren is niet duur maar op deze manier wel een dure les en zoals gezegd geheel eigen verantwoording.
Badge +3
Je kunt de fiets administratief laten afmelden (huur stoppen) maar dan moet je wel de sleutel inleveren of opsturen. Fiets is weg!

Kosten: 50 euro, en dan hoef je verder niets te doen en zoeken de NS en CP&A verder wel uit hoe ze die terug krijgen vanaf waar die staat (want dat is dus bekend)...
Reputatie 5
Dan wordt het rekenen wat goedkoper is fiets ophalen en alle kosten en toeslagen betalen of de 50 euro betalen.
Hallo Matsoe en welkom bij onze community,

Erg spijtig, maar volgens de voorwaarden ben je zelf verantwoordelijk voor de fiets. Dit geldt voor het gebruik als waar je hem neerzet. De toeslag zal dus wel in rekening gebracht worden.
Reputatie 4
en dan is at depot ook nog een kl/...eind vanaf Sloterdijk met de Connexxion bus ri Ijmuiden heen. Moet je dat ook nog terugfietsen in de hitte vandaag..............
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Matsoe en welkom bij onze community,

Erg spijtig, maar volgens de voorwaarden ben je zelf verantwoordelijk voor de fiets. Dit geldt voor het gebruik als waar je hem neerzet. De toeslag zal dus wel verrekend worden.

Verrekend of gerekend? Dat is een heel verschil.
Ik snap de verwarring. De toeslag zal in rekening gebracht worden, oftewel gerekend. Ik zal het bericht van Erryt aanpassen.

Reageer