Nieuw: OV-fiets-checker in de NS reisplanner | NS Community

Nieuw: OV-fiets-checker in de NS reisplanner

  • 13 October 2015
  • 40 reacties
  • 17838 Bekeken


Toon eerste bericht

40 reacties

Reputatie 5
Vanmiddag op Nijmegen Heyendaal zouden er 7 fietsen beschikbaar moeten zijn. Fiets gehuurd, kluis opengemaakt: geen sleutel in de fiets... Fiets weer teruggezet met een defectmelding, wil ik opnieuw proberen een fiets te krijgen: geen fietsen beschikbaar. Telefoonnummer op de kluis gebeld: ja meneer, er zijn inderdaad zeven fietsen. Zes daarvan hadden al een defect waardoor ze niet gehuurd kunnen worden en de zevende nu dus ook.... Blijkbaar worden defecte fietsen meegeteld bij de beschikbare fietsen, niet heel handig 😠
Tja, In Doetinchem was het weer mis vandaag: App blijft volhouden dat er 1 fiets beschikbaar is, maar de automaat zegt van niet... ergens is er iets stuk!
Stond vandaag op Amsterdam Lelylaan, volgens de checker nog een ruime 22 fietsen beschikbaar.

Daar sta ja dan; slechts 8 automatische kluisjes, en GEEN fietsen!

Super mazzel dat iemand toevallig er eentje kwam terugbrengen natuurlijk, maaruh... Kunnen jullie misschien de hoeveelheid OV fietsen op lelylaan fixen? 8 totaal, niet 30.

Voor de andere bezoekers van Amsterdam Lelylaan, de teller werkt wel, je moet er alleen 22 vanaf halen.
Fijn om te lezen dat het vandaag wel lukte, Pengwyn! Ik heb voor de zekerheid jouw melding nog even doorgegeven aan OV-fiets.
Uiteraard zul je zien dat het vandaag een keer wil werkt... fijn op weg met mijn OV-fiets. Ben benieuwd of dit probleem nu definitief is verholpen of niet. Volgende week meer!
Zo jammer dat deze App steevast aangeeft dat er voldoende fietsen beschikbaar zijn op station Doetinchem, terwijl als je er dan daadwerkelijk eentje wilt pakken, de automaat volhoudt dat er geeneen meer beschikbaar is! Dit euvel is al aanwezig sinds maart dit jaar en de NS doet er niets aan! Ondanks mijn hethaaldelijke meldingen van deze storing via twitter en de reactiemogelijkheid in de app! nu mijn klacht bij Rover neergelegd, wellicht helpt dat een keertje.
Fijn dat je positief bent, Peter!
Heel fijn, deze functie.

Ik ben een fan van OV-fiets, maar het is altijd een beetje 'spannend' om erop te moeten gokken of er nog genoeg fietsen zijn. Nu kan ik tenminste nog onderweg een taxi of zo bellen, als een tekort dreigt.

Een fiets reserveren (m.b.v. je account) zou een mooie volgende stap zijn...
Bedankt he.
Badge +3
Niet meer, sinds NS er in april vorig jaar mee gestopt is. Er was te weinig animo voor en ze waren aan vervanging toe, wat te duur was voor NS.
Is er ook een elektriche fiets te huur
Jammer dat ook in deze update de langverwachte mogelijkheid om aan te geven dat een trein overvol was, nog altijd ontbreekt. De opties gaan maar tot 'ik moest staan', maar het is gebruikelijk dat er in de spits onvoldoende zitplaatsen zijn. Nu slaat 'ik moest staan' op het hele gebied van 1 persoon op het balkon tot alle gangpaden vol, 30 personen op de balkons en nog een paar die noodgedwongen achterblijven op het perron. Daarmee valt het verschil tussen normaal drukke en overvolle treinen dus niet aan te geven. Bovendien werkt het verstorend in de onderzoeksresultaten dat reizigers die in een (over)volle trein nog wel een zitplaats hebben bemachtigd 'ik kon zitten' dienen in te vullen, in plaats van bijvoorbeeld 'er waren onvoldoende zitplaatsen' of 'er waren onvoldoende zit- en staplaatsen'.
Het mooie is dat er vanuit OpenOV ook meteen een API voor beschikbaar is gekomen, dus in principe iedere externe ontwikkelaar kan zelf een leuk appje schrijven en (als NS zichzelf niet weer afsluit) genieten van OV-Fiets-data. Op die manier zou je dus ondersteuning kunnen krijgen voor alle andere platformen die NS niet meer wil of gaat ondersteunen.
Interessante verbeteringen, ik hoop dat ze ook voorde wat oudere toestellen beschikbaar zijn. Wel jammer dat de NS app alleen wil werken als Google Play-services geïnstalleerd en geactiveerd is.
Reputatie 7
Badge +4
Goed nieuws en een handige verbetering!

Reageer