beantwoord

Nieuw type OV fiets te laag voor "doorsnee" hollander

Sinds enkele maanden zijn er weer "nieuw" opgeknapte OV fietsen, met een groene stikker op de zadelbuis. Ik ben zelf 1.88m lang, een voor in Nederland heel gebruikelijke lengte. Toch kan het zadel van de nieuwe OV fietsen niet voldoende hoog om comfortabel te kunnen fietsen.

Ik heb nu 2 vragen:
  1. Is dit beleid om de fietsen oncomfortabel te maken?
  2. Wat moet er gebeuren om de zorgen dat de volgende generatie OV fietsen wel voldoende hoog kan?
icon

Beste antwoord door Ben NS 15 november 2018, 21:34

Hallo vascot, en welkom bij de NS Community!

Wat jammer om te lezen dat deze OV-fietsen niet comfortabel zijn. Ik kan mij dit, als persoon van een vergelijkbare lengte, goed voorstellen.
Uiteraard is het niet ons beleid om deze fietsen oncomfortabel te maken. Wel wil ik dit signaal duidelijk doorgeven, zodat er voor die volgende generatie
aan fietsen rekening mee gehouden kan worden.

Mag ik je vragen waar je doorgaans deze OV-fietsen huurt, en of alle fietsen aldaar ook dit specifiek soort OV-fietsen zijn?

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Hallo vascot, en welkom bij de NS Community!

Wat jammer om te lezen dat deze OV-fietsen niet comfortabel zijn. Ik kan mij dit, als persoon van een vergelijkbare lengte, goed voorstellen.
Uiteraard is het niet ons beleid om deze fietsen oncomfortabel te maken. Wel wil ik dit signaal duidelijk doorgeven, zodat er voor die volgende generatie
aan fietsen rekening mee gehouden kan worden.

Mag ik je vragen waar je doorgaans deze OV-fietsen huurt, en of alle fietsen aldaar ook dit specifiek soort OV-fietsen zijn?
Ik vind ze in diverse fietsenstallingen. De fietsenstalling van station Eindhoven heeft in principe ook nog oude modellen, maar als ik daar kom is er ook vaak nog maar 1 fiets beschikbaar. Nog vaker zijn ze daar helemaal op. Rond 10 november werd ik blij verrast door een grote zeecontainer op het stationsplein met daarop groot OV fiets. Die is nu echter weer verdwenen.
Dank je, vasco! Ik speel de feedback voor je door.

Reageer