beantwoord

Nieuwe stijl geautomatiseerde OV-fiets stallingen

Reputatie 1
Eerder deze maand huurde ik een OV-fiets op station Heerenveen en trof daar tot mijn positieve verrassing een geheel gemoderniseerde automatische fietsenstalling. In plaats van de fiets in een goot proberen te houden terwijl je de sleutelhanger scant werd de fiets daar middels een mat gedetecteerd en ook zijn de kaartlezers voor OV-chipkaart (voor wie z'n eigen fiets wil stallen) en OV-fiets gescheiden. Tevens is het type poortje waar je daar de stalling door in loopt veel handiger dan de draaihekken bij de meeste andere automatische stallingen.
Gezien de grote verbetering die dit is, de sleutel van de fiets laat zich bijvoorbeeld binnen no-time scannen terwijl dat bij de andere automatische stallingen soms een klein drama is, vroeg ik me af of dit type stalling op korte termijn grootschaliger uitgerold gaat worden. Het lijkt me in elk geval een flinke vooruitgang in het gebruiksgemak van de OV-fiets.
icon

Beste antwoord door Denice NS 17 oktober 2016, 10:20

Supersnel de volgende reactie ontvangen:

Er is er nog één zoals in Heerenveen, namelijk Bilthoven. Wanneer de ervaringen positief zijn, dan is het idee inderdaad dat dit concept zal worden toegepast bij alle stallingen waar nu nog draaihekken zijn.
Bekijk origineel

4 reacties

Hi Daniël! Welkom op het NS Serviceforum!

Fijn om te vernemen dat je tevreden bent over de gemoderniseerde fietsenstalling op station Heerenveen :)

Ik ga eens navragen of (en wanneer) er meerdere stations voorzien gaan worden van een gemoderniseerde versie van de fietsenstalling. Zodra ik een reactie heb gekregen van de betreffende afdeling zal ik dat posten in dit topic 🙂
Supersnel de volgende reactie ontvangen:

Er is er nog één zoals in Heerenveen, namelijk Bilthoven. Wanneer de ervaringen positief zijn, dan is het idee inderdaad dat dit concept zal worden toegepast bij alle stallingen waar nu nog draaihekken zijn.
Reputatie 1
Dank voor het navragen... grappig wel dat ik 'm voor het eerst in het hoge noorden trof dan terwijl er blijkbaar ook eentje op 10 minuten reisafstand is 😉
Reputatie 7
Badge +4
Er gaat niets boven het Noorden, Daniël. Dat zie je maar weer 😉 Maar het klinkt inderdaad goed.

Reageer