beantwoord

nieuwe voorwaarden ov-fiets?

Krijg je 7 pagina's met "aangescherpte" voorwaarden voor de ov-fiets. Kon er niet even bij aangegeven worden wat er dan is veranderd? Nu is het :zoek het zelf maar uit.
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 16 april 2018, 15:26

Bekijk origineel

54 reacties

Badge +3
Het gaat met name om het niet meer per e-mail versturen van een factuur voordat er wordt geïncasseerd. Verder zijn de wijzigingen verwerkt dat je geen abonnementsgeld meer betaalt maar dat er jaarlijks een cent wordt afgeschreven om het rekeningnummer te verifiëren.

Merkwaardigerwijs heeft NS niet de in de Productvoorwaarden beschreven procedure gevolgd voor het wijzigen van deze Productvoorwaarden.

Meer informatie in dit topic: https://forum.ns.nl/ov-fiets-48/incasso-zonder-facturen-36496
De huidige productvoorwaarden van OV-fiets hebben punten die niet 100% aansluiten bij de huidige situatie. Ook kunnen ze aanleiding geven tot uiteenlopende interpretaties. Om die reden zijn de productvoorwaarden aangescherpt. Ik ga zsm aangeven wat er precies veranderd is ten opzichte van de oude voorwaarden.
Badge +3
Het ligt natuurlijk iets subtieler. NS is zelf gaan afwijken van de productvoorwaarden zonder dat de procedure tot het wijzigen van de productvoorwaarden conform artikel 22 van diezelfde voorwaarden is gevolgd. Het is belangrijk dat de feiten duidelijk beschreven blijven worden.
Dag Klaas-Jan,

Heb je al het overzicht wat er veranderd is aan de voordwaarden?

Ik had zelf gebeld met de klantenservice maar die gaven aan dat ze aan dat ik op het forum moest kijken.

Verder zie ik dat op de site van de NS de ingangsdatum ineens veranderd is naar 1 januari 2018. Terwijl in de mail nog gesproken wordt van 1 april 2018. Hoe kan dit als de voorwaarden alleen aangepast kunnen worden na informeren van de reizigers?

De huidige (oude?) voorwaarden staan ook niet meer op de site.

Het wordt zo wel een grote soap, wordt er bij de NS echt zo makkelijk gedacht over zaken als product voorwaarden?
Klaas-Jan zal dit uitzoeken, marv87. Zoals hij zelf al aangaf zal hij dit zo snel mogelijk aangeven.
Enig idee welke termijn er hoort bij zo snel mogelijk? Ik zou namelijk verwachten dat deze lijst verschillen gewoon beschikbaar is omdat die ook met diverse reizigers organisaties besproken zou moeten zijn.

Maar als dit nog een paar dagen duurt, dan wachten we rustig.
Als ik je dat kon vertellen had ik dat gedaan, maar helaas is dat niet het geval. Wel zal Klaas-Jan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk te achterhalen.
Ik ga morgen antwoord geven in dit topic.
Badge +3
Ik ben benieuwd. Vooral naar de verslagen van het overleg met de consumentenorganisaties.
Zie ook: https://forum.ns.nl/ov-fiets-48/incasso-zonder-facturen-36496?postid=310858
Vol verwachting klopt ons hart....
We zijn er nog mee bezig, marv87. Excuses dat het wat langer moet duren.
Jullie hebben nog 1 uur en 59 minuten.
Badge +3
.. ik volg mee.

Niet dat ik er mee zit of last van heb, maar het hele verhaal is natuurlijk te bizar voor woorden, met name omdat het zó ontzettend simpel te voorkomen was geweest!

Een e-mail met:

Hey beste klant, we gaan binnen enkele dagen iets dat met een fiets of zo te maken heeft van je rekening incasseren! Er staat in het incassokenmerk iets over een of andere bestelling, maar kijk vooral ff in je Mijn NS (als je dat toevallig hebt) bij facturen waar het eigenlijk over gaat.

..was voldoende geweest!
Badge +3
Gaan we deze week nog antwoord krijgen op onze vragen?
Het is wel triest dat moderators nu helemaal niet meer reageren....

Morgen is 6 dagen geleden.....
In diverse topics wordt door NS geen reactie meer gegeven. Forum wordt hierdoor natuurlijk beetje nutteloos.
Het is erg jammer dat NS niet met kritiek om kan gaan. Stelt zich op als de echte monopolist. Nogmaals jammer maar helaas niets aan te doen.
Badge +3
Ik vermoed dat ze niets meer mogen schrijven over de Productvoorwaarden van de OV-fiets omdat NS vorig jaar grote fouten heeft gemaakt door niet meer conform de eigen Productvoorwaarden te werken. Dat is op het forum uitgebreid aan de kaak gesteld zonder dat er ook maar een woord van excuus is gevolgd.

Hopelijk gaan de consumentenorganisaties de vragen stellen die hier in het forum zijn gesteld. En krijgen we eindelijk eens antwoord op de vragen.
Ik vermoed dat ze niets meer mogen schrijven over de Productvoorwaarden van de OV-fiets omdat NS vorig jaar grote fouten heeft gemaakt door niet meer conform de eigen Productvoorwaarden te werken. Dat is op het forum uitgebreid aan de kaak gesteld zonder dat er ook maar een woord van excuus is gevolgd.

Staat er in hun productvoorwaarden wel dat zij mensen andere prijzen in rekening mogen brengen dan dat zij aangeven in hun eigen reisplanner?

Hopelijk gaan de consumentenorganisaties de vragen stellen die hier in het forum zijn gesteld. En krijgen we eindelijk eens antwoord op de vragen.

Staat er in hun productvoorwaarden wel dat zij mensen andere prijzen in rekening mogen brengen dan dat zij aangeven in hun eigen reisplanner?
Volgens mij ontsporen 🙂 er zo langzamerhand een aantal topics hier. Is NS het spoor bijster?? 🙂
Ondertussen weer twee weken verder, wanneer komt het beloofde overzicht van de wijzigingen tussen de oude en nieuwe voorwaarden en de verslaglegging van het overleg met de reizigers organisaties?
Reputatie 7
Klaas-Jan pakt dit z.s.m. op. Op dit moment is hij niet aanwezig, maar volgende week verwacht ik een update.
En opnieuw wordt een pijnlijk onderwerp afgesloten door Sivan NS

https://forum.ns.nl/ov-fiets-48/incasso-zonder-facturen-36496

Discussie is nog lang niet afgelopen, antwoorden zijn er niet.

Is dit de nieuwe manier waarop langslepende kwesties worden afgesloten ?

Ik vind het zeer vervelend overkomen.

En dan nog beweren dat er geen klachten zijn binnengekomen, nee dit topic ging over tevreden klanten.
Reputatie 7
Badge +3
Er zijn op het forum al heel wat vragen binnen gekomen over incasso's, waarvan mensen geen idee hebben waar die voor zijn. En dan met droge ogen beweren dat:
We zijn blij om vast te stellen dat wij in de afgelopen anderhalf jaar geen vragen of klachten van onze klanten kregen over het niet meer verzenden van de factuur mail. De overgang is voor onze klanten soepel verlopen en het zelf inzien van de factuurgegevens roept verder geen vragen of klachten op.
Badge +3
Ik haal er mijn schouders over op. We kunnen gewoon een nieuw topic openen over hetzelfde onderwerp. Met symboolpolitiek en censuur is nog nooit een discussie gewonnen.
Ja dat kan, maar heb jij zin om de discussie opnieuw te voeren zo ? Ik niet.

Bovendien zullen er wel meer topics zomaar gesloten worden. Ik vind het niet kunnen.

Het is al het tweede pijnlijke onderwerp dat zomaar gesloten wordt.

Reageer