NS Brengt gestolen ov fiets dubbel in rekening. | NS Community
beantwoord

NS Brengt gestolen ov fiets dubbel in rekening.

  • 26 May 2023
  • 3 reacties
  • 136 Bekeken

Op mijn rekening kom ik 350 euro tegen voor een gestolen ov fiets. Plus 95 voor te laat inleveren. Plus 97.90 voor te laat inleveren.

Nu kan iets alléén of gestolen zijn of te laat ingeleverd. Sabine van de klantenservice zegt dat ‘het systeem er niets aan kan doen'. Haar achternaam kan ze niet geven, ook kun je geen manager te spreken krijgen. Helaas pindakaas is het antwoord.

Hoe kan het dat je dezelfde fiets zowel te laat in kan leveren én moet betalen voor een gestolen fiets? Hiermee kost een diefstal 542.90 in plaats van de 350 euro die expliciet in de algemene voorwaarden genoemd staan. Misschien is er ook nog schade door onzurgvuldig gebruik aan de gestolen te laat terug gebrachte fiets, dat kan dan dus ook nog op mij worden verhaald?

Overigens hebben we de fiets inmiddels terug gevonden, al wordt het nog een toer hem terug te brengen, hij staat op slot en de pas waarmee hij gehuurd was is inmiddels kwijt, maar dat is een ander probleem.

 

icon

Beste antwoord door Daniel 26 May 2023, 17:28

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Je leest de tarieven verkeerd, want wat je beschrijft klopt wel:

€ 97,90 is 22 dagen fietshuur

€ 95 is 19 dagen toeslag voor langer dan 72 uur (3 dagen) gebruiken van een fiets.

€ 350 is het tarief voor niet inleveren van een fiets na 21 dagen.

Zover ik uit je beschrijving lees was het een fiets met elektronisch slot, daarvoor is de prijs bij diefstal met proces verbaal maar € 70, dus die € 350 zou niet het tarief voor diefstal kunnen zijn. Maar blijkbaar heb je hem niet gestolen gemeld want dan zou er dus 70 i.p.v. 350 euro in rekening gebracht en had de huurperiode eerder afgesloten zijn.

Maargoed, die € 350 krijg je terug als de fiets teruggevonden is. Verder zou je nog € 9,45 terug kunnen vorderen, want een boete voor na 21 dagen niet inleveren én de huurprijs voor dag 22 + toeslag voor dag 19 na de eerste 72 uur is natuurlijk wel dubbelop.

Reputatie 7
Badge +3

Bij iemand anders bij wie €350 was berekend omdat de fiets gestolen dan wel niet terug gebracht zou zijn waren ook de kosten voor te laat terug brengen en de toeslag voor meer dan 72 uur in rekening gebracht, maar vervolgens ook weer in mindering gebracht waardoor het totaal van de factuur €350 was. Waarschijnlijk worden die kosten voor te laat terug brengen automatisch berekend bij het afsluiten van de verhuur na 22 dagen.

 

Badge +3

Juist, en dat kan de Klantenservice dus voor je corrigeren. Vreemd dat ‘Sabine’ dat niet weet/wil.

Reageer