beantwoord

NS ebike huren

  • 7 August 2022
  • 6 reacties
  • 253 Bekeken

Is de NS al gestart met de verhuur van E-bikes? Zo ja, in welke steden zijn de fietsen te huur en tegen welke tarieven?

 

 

icon

Beste antwoord door MoDe 7 August 2022, 09:59

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Kijk bij het station waar je een e-bike wilt huren onder voorzieningen of daar een OV-ebike stalling is. Wat de kosten zijn zou ik niet weten. Schat tussen €7,50 en €15

Badge +3

Beste reiziger,

NS maakt het u graag zo makkelijk mogelijk om duurzaam van deur tot deur te reizen. Zo introduceerden wij eerder al de e-scooter ‘Check’ en voegen daar vanaf 30 september de elektrische OV-fiets aan toe: de ‘OV-ebike’.

OV-ebike is de comfortabele elektrische huurfiets waarmee u op een snelle en makkelijke manier juist de wat langere afstanden kunt fietsen vanaf het station naar uw eindbestemming. U huurt de OV-ebike met uw OV-fiets abonnement voor € 10,- per 24 uur. Vanaf 30 september kunt u deze huren op station Driebergen-Zeist en in de weken erna op nog drie andere stations. Bekijk de beschikbaarheid van de OV-ebike in de NS-app. Het betreft een proef van een jaar. 

Via deze link vindt u de nieuwe productvoorwaarden OV-fiets. Deze zijn aangevuld met de voorwaarden van OV-ebike. Hier vindt u ook de tarieven en alle informatie over het huren van een OV-ebike.

OV-ebike en OV-fiets in de NS-app
In de NS-app (onder ‘In de buurt’) kunt u vanaf 30 september, naast OV-fiets, ook de beschikbaarheid van de OV-ebike checken. Ook krijgt u via de NS-app inzicht in uw actuele fietsrit, kunt u nagaan of uw fietsrit beëindigd is en vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen.

Zo activeert u de OV-fiets informatie in de app:

  1. Open de NS-app.
  2. Ga naar Meer en klik op Mijn NS.
  3. Log in met uw Mijn NS-account.
  4. Activeer de OV-fiets services door uw OV-chipkaart mét actief OV-fiets abonnement te koppelen.
  5. Voer het fietsnummer in van de OV-fiets die u huurt. Met dit nummer controleren we of u de kaarthouder bent.
  6. Is alles ingevuld? Nu heeft u ‘uw OV-fiets informatie’ altijd bij de hand.

Nog vragen?
De medewerkers van Klantenservice helpen u graag verder!


Met vriendelijke groet,

Ivo Steffens,
Directeur Commercie

Dit bericht gaat niet over ebikes ondanks de titel. je moet eerst ergens een gewone OV-fiets huren, daarvan het nummer intoetsen en dan krijg je OV-fietsinformatie over de fietsen die je hebt gehuurd (als ik goed begrijp). Waar en of er OV-ebikes beschikbaar zijn blijft vooralsnog onbekend (behalve Driebergen/Zeist dus).  

Reputatie 7
Badge +3

Dit bericht gaat niet over ebikes ondanks de titel. je moet eerst ergens een gewone OV-fiets huren, daarvan het nummer intoetsen en dan krijg je OV-fietsinformatie over de fietsen die je hebt gehuurd (als ik goed begrijp). Waar en of er OV-ebikes beschikbaar zijn blijft vooralsnog onbekend (behalve Driebergen/Zeist dus).  

En Maastricht volgens stationsinformatie

Reputatie 7
Badge +3

En Maastricht volgens stationsinformatie

Ik zie het er bij Maastricht nu niet meer bij staan. Ook op https://ovfietsbeschikbaar.nl/locaties  is de info daarover verdwenen. En in de tijd dat er daar wel een lokatie OV e-bike Maastricht stond werd er geen aantal weergegeven. Waren er eerder wel daadwerkelijk e-bikes te huur in Maastricht? Is er iemand die daar de afgelopen tijd daar een OV e-bike heeft gehuurd?

Reputatie 7
Badge +3

Dit bericht gaat niet over ebikes ondanks de titel. je moet eerst ergens een gewone OV-fiets huren, daarvan het nummer intoetsen en dan krijg je OV-fietsinformatie over de fietsen die je hebt gehuurd (als ik goed begrijp). Waar en of er OV-ebikes beschikbaar zijn blijft vooralsnog onbekend (behalve Driebergen/Zeist dus).  

Je vraag is wel degelijk beantwoord. Het antwoord is namelijk dat NS per 30 september start met de verhuur van e-bikes in Driebergen-Zeist, gevolgd door nog 3 locaties. (Geen woord meer over Maastricht, maar dat terzijde.)

Voor de duidelijkheid hier nog een keer de stand van zaken volgens NS:
“OV-ebike is de comfortabele elektrische huurfiets waarmee u op een snelle en makkelijke manier juist de wat langere afstanden kunt fietsen vanaf het station naar uw eindbestemming. U huurt de OV-ebike met uw OV-fiets abonnement voor € 10,- per 24 uur. Vanaf 30 september kunt u deze huren op station Driebergen-Zeist en in de weken erna op nog drie andere stations. Bekijk de beschikbaarheid van de OV-ebike in de NS-app. Het betreft een proef van een jaar.”

Reageer