beantwoord

NS fiets

• 9 September 2021
  • 5 reacties
  • 82 Bekeken

Kan ik 24/7 een NS fiets huren?

icon

Beste antwoord door Thom 9 September 2021, 17:27

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dan kan natuurlijk ook en dat is ook iets wat ik zelf gedaan heb. De eerste paar jaar heb ik mijn oude reservefiets (toen zo'n 15 jaar oud en wat noodzakelijke dingen laten repareren) gebruikt als stationsfiets. Daarna toch een andere fiets aangeschaft, dat was een als nieuw uitziende tweede-hands Gazelle fiets voor €350. 

Overigens zou ik niet al te zeer vertrouwen op de bewaakte stallingen gezien de toch regelmatige topics over fietsen die gestolen zijn uit een bewaakte stalling. Tegenwoordig is bewaakt niet meer wat het ooit was. 

Reputatie 2

Zou je wel een fiets permanent willen huren kun je beter kiezen voor een Swapfiets.

Of gewoon een goedkope fiets kopen en die met een goed hangslot op het station neerzetten. Als je frequent een fiets huurt is dat na verloop van tijd voordeliger. En sommige stations hebben een bewaakte fietsenstalling, dat is dan helemaal handig!

Reputatie 7
Badge +3

Zou je wel een fiets permanent willen huren kun je beter kiezen voor een Swapfiets.

Reputatie 7
Badge +4

Het principe is dat u huurt voor een periode van maximaal 24 uur, voor 3,95. U hoeft de fiets niet meteen terug te brengen, maar na maximaal drie dagen komt er een opslag van 5 euro. Het is ook zo dat u per keer niet dezelfde fiets krijgt, u krijgt er eentje die beschikbaar is. U kunt dus de fiets niet onbeperkt houden en huren, los van het feit dat de kosten sterk oplopen en u er op een gegeven moment mee kunt worden geconfronteerd dat u een schadevergoeding van €350,00 euro moet betalen.

Het concept is dat u per dag huurt en in ieder geval binnen enkele dagen terugbrengt. Het is niet ingericht op permanente huur van steeds dezelfde fiets. 

Reputatie 7
Badge +3

Hangt er vanaf of je een OV-fiets abonnement hebt en waar je wilt huren. Kijk op de NS website bij het station waar je hem wilt huren voor de tijden.

Reageer