beantwoord

ns fiets gestolen

hallo,

een tijd terug was ik in Maastricht en wou ik een fietstocht maken van Maastricht na ergens in Limburgs Belgie en terug. Onderweg ben ik belaagd door 3 jongens die mij van de fiets hebben afgeduwd toen ik even gestopt was om te roken. Ze zijn er met de fiets vandoor gegaan…

Inmiddels ben ik verhuisd naar Belgie om hier te gaan werken als metselaar. Ik woon in Brussel en ben door corona nog niet in staat geweest terug na Nederland te gaan. Dit en een erg druk leven heeft er voor gezorgd dat ik nog geen aangifte heb kunnen doen. 

Nu wil ns 250 euro bij mij in rekening brengen die ik eigenlijk niet kan missen.

wat moet ik doen?!

icon

Beste antwoord door Erryt NS 19 mei 2020, 17:34

Hallo Jellefraters en welkom bij de NS Community,

Ik betreur het dat dit jou is overkomen. Erg spijtig dat zulke dingen nog steeds gebeuren. Ik dien wel aan te geven dat je het beste gelijk aangifte kon doen zodat je ons het proces verbaal kon toesturen. Deze dienen wij namelijk binnen 14 dagen te ontvangen en anders zijn de kosten voor de huurder. Via onze website kan je daar meer informatie over vinden. Het spijt me, maar ik kan helaas niets voor je betekenen.

Bekijk origineel

11 reacties

Ik betreur het dat dit jou is overkomen. Erg spijtig dat zulke dingen nog steeds gebeuren. Ik dien wel aan te geven dat je het beste gelijk aangifte kon doen zodat je ons het proces verbaal kon toesturen. Deze dienen wij namelijk binnen 14 dagen te ontvangen en anders zijn de kosten voor de huurder. Via onze website kan je daar meer informatie over vinden. Het spijt me, maar ik kan helaas niets voor je betekenen.

Reputatie 3

@Erryt NS 

Misschien een beetje vreemde vraag, maar wat als de NS zich niet aan bijvoorbeeld de termijn houdt? Wat zijn dan de regels? Lees regelmatig mails met disclaimers? 

Welk termijn voor wat bedoel je precies?

Reputatie 7
Badge +3

Wat is een tijd terug, weken of maanden?

Badge +3

Voordat je eventueel ook maar één stap verder gaat komen zal er op enig moment toch echt een aangifte op tafel moeten komen. Tot die tijd is de 250 euro gewoon volgens de voorwaarden (na 21 dagen in bezit van een OV-fiets).

Er zal vast een reden voor zijn (verhuizing naar België en werk als metselaar), maar als je de fiets door een dergelijk akkefietje kwijt bent geraakt had je al lopend terug naar Maastricht ook gewoon al kunnen bellen met NS of de politie, zodat zij daar een aantekening van konden maken en je daarvan een afschrift konden sturen, voorafgaand aan je daadwerkelijke aangifte (online of ter plaatse op het bureau).

Online aangifte doen kost echt niet veel meer tijd dan hier een account aanmaken en een topic te starten. Dat lukt je zelfs nog wel tijdens de schaft (lunchpauze).

Oh ik kan online aangifte doen? Dan zal ik dat doen en hopen dat de ns me nog wilt helpen...

Het is inderdaad mogelijk om online aangifte te doen. Hoe lang is het geleden dat de fiets is gestolen?

Dat was op 18 april

Dit had helaas binnen 14 dagen gemoeten. Volgens de voorwaarden kunnen we bij de klantenservice niets voor je doen.

Okay jammer dan :(

Ik had je anders graag geholpen.

Reageer