NS fiets kan niet meer open

  • 6 February 2024
  • 4 reacties
  • 227 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Op bezoek in Leiden. NS fiets genomen. Zoals altijd. Maar nu met elektronisch slot.
We gaan eerst een kopje koffie drinken in het centrum.
Om vervolgens bij de fiets te merken dat die niet meer open gaat.
Na bellen met NS blijkt dat de vorige lener niet goed uitgecheckt was.
Toch kreeg ik de fiets mee.

Sta ik daar met een kind in de stad.

NS haalt de fietsen op.
Maar brengt geen vervangend vervoer voor ons mee.

Vandaag krijg ik een rekening van de NS. Voor de fiets. Dit lijkt mij niet billijk.

NS: trek die rekening in alstublieft.
En ik wil graag de fietssleutel terug. Deed het altijd goed.


4 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey Dijn en welkom bij de NS Community! 

Dat is geen fijne ervaring. Ik snap dat dit veel frustratie oplevert! Ik heb jouw suggestie over het terugbrengen van de sleutel uiteraard doorgezet naar de juiste afdeling. Voor het aanvragen van restitutie kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice of mailen naar info@ov-fiets.nl

Badge +3

Dat is geen fijne ervaring. Ik snap dat dit veel frustratie oplevert! Ik heb jouw suggestie over het terugbrengen van de sleutel uiteraard doorgezet naar de juiste afdeling.

Je denkt toch niet dat die afdeling na de inversering in elektronische sloten ook maar iets zal doen met verzoeken om toch maar weer gewoon OV-fietsen met sleutel aan te bieden?

Reputatie 7
Badge +1

Dat is geen fijne ervaring. Ik snap dat dit veel frustratie oplevert! Ik heb jouw suggestie over het terugbrengen van de sleutel uiteraard doorgezet naar de juiste afdeling.

Je denkt toch niet dat die afdeling na de inversering in elektronische sloten ook maar iets zal doen met verzoeken om toch maar weer gewoon OV-fietsen met sleutel aan te bieden?

Ik snap het hele verhaal niet eerlijk gezegd. Als TS in Leiden een fiets heeft meegenomen die niet op slot stond in de stalling dan klopt het dat de fiets nog gekoppeld is aan de OV-chipkaart van de vorige huurder. Maar in dat geval zou TS nooit een rekening kunnen krijgen voor deze huur. Of heeft de klantenservice dan bij het eerste telefoontje de fiets aan de OV-chipkaart van TS gekoppeld??? Lijkt mij ook wel een vreemde zaak.

 

Overigens NS gaat echt niet terug naar de oude sloten. Er zijn hier karrevrachten met klachten over de nieuwe sloten langs geweest. NS hanteert gewoon daarvoor de struisvogeltactiek. 

Reputatie 7
Badge +3

Misschien heeft TS een rekening van € 50 gekregen voor het ophalen van de fiets. Als je de klanteNService belt, worden al je al dan niet relevante persoonsgegevens gevraagd, dus kunnen ze ook een factuur sturen.

Reageer