onderhoud ov-fietsen | NS Community

onderhoud ov-fietsen

  • 15 November 2022
  • 4 reacties
  • 126 Bekeken

Ik maak sinds een paar jaar regelmatig gebruik van de OV-fietsen op Utrecht CS, naar grote tevredenheid. Echter, toen ik hiermee begon warern de fietsen nieuw. Dat is nu niet meer het geval en daarmee gaat helaas mijn tevredenheid bergafwaarts. De fietsen zijn niet meer in de goede staat van weleer. Ik moet uitkijken welke fiets ik pak want de kans dat er iets mee loos is is duidelijk aanwezig. Dat is jammer. Ik zou graag zien dat ik weer een willekeurige fiets kan pakken met het vertrouwen dat er niets mee loos is. Regelmatig is er iets mis met het licht, het zadel of de snelbinders. 


4 reacties

Spijtig dat je deze ervaring hebt. Het streven is dat elke fiets die klaar staat voor de verhuur in optimale staat uit te leveren. Als er iets defect is en dit defect bekend is zal deze niet worden verhuurd voordat deze is gerepareerd. Bij nieuwe fietsen is de kans op een defect uiteraard veel kleiner dan bij oudere fietsen. Vandaar ook het advies om altijd de fiets te checken bij begin van verhuur omdat je dan binnen 15 minuten nog je fiets gratis kan omruilen. 

Reputatie 7
Badge +3

Het is aan de gebruiker om.te melden als een ov-fiets iets mankeert. Helaas gebeurt dat niet altijd. Daarnaast is Utrecht een studentenstad waarbij studenten niet altijd de fiets netjes gebruiken.

Reputatie 7
Badge +2

En daarnaast vindt het onderhoud bij OV-fiets zo plaats:

- Is er iets zichtbaar defect?

- Nee

- Fiets weer verhuurbaar maken.

Dat speelt nog wel het meest bij selfservice locaties overigens, maar dan zal het in Utrecht vast niet opeens veel grondiger zijn.

 

 

 

 

Waardeloze snelbinders

Twee keer is mijn koffer van de fiets afgevallen. De snelbinder was losgeschoten. Ik had net een nieuwe koffer gekocht. Wie betaalt de schade? De snelbinder zijn van een action kwaliteit. Waarom geen degelijke snelbinders voor dat bedrag? 

Reageer