beantwoord

Onterecht dreigende emails over reeds ingeleverde OV-Fiets

• 29 juni 2015
  • 4 reacties
  • 569 Bekeken

Met mijn OV-fietsabonnement van de NS heb ik woensdag 24-6-2015 18:21 in Groningen een fiets gehaald, en deze vrijdag 26-6-2015 om ongeveer 10:10 weer ingeleverd.

De medewerker op het OV-fiets punt van de NS scande de sleutel en zei dat ik de fiets boven helemaal links neer kon zetten. Ik zette hem bij de overige OV-fietsen.

Toch ontvang ik zaterdag een waarschuwing dat ik mijn fiets moet gaan inleveren. Ik heb meteen teruggemaild via reply, via een nieuwe email* en via mijndeurtotdeur.nl.

Hierop geen reactie, maar zondag weer een waarschuwing en vandaag een mail dat ik vanaf nu €5 euro per dag moet gaan betalen. En ik geloof over 2 weken €250.

Ik maak al lang naar tevredenheid gebruik van OV-fiets, maar dit is echt vervelend. Ik sta op het punt om op vakantie te gaan met de stres in mijn achterhoofd dat er straks onterecht geld wordt afgeschreven en ik niets kan doen.

Allereerst wil ik natuurlijk dat dit wordt opgelost, maar daarnaast nog twee vragen:

• Hoe kan dit gebeuren?
  • Moet ik voortaan om een inleverbewijs vragen? Kan dat überhaupt?

😉 Interessant: De waarschuwingsemails komen van https://mailto:info@ov-fiets.nl<br /> . Onderaan de emails staat: "Dit bericht is automatisch aangemaakt en verstuurd. Teruggezonden berichten worden daarom helaas niet gelezen." Maar op de website bij contact staat dat we kunnen mailen naar info@ov-fiets.nl
icon

Beste antwoord door Thom 29 juni 2015, 11:49

Ov-fiets is op deze wijze in de praktijk onbereikbaar en ik zou het bij de Klantenservice proberen. Die hebben in het menu een optie waar u in ieder geval met ov-fiets geholpen kunt worden: 030 7515155
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ov-fiets is op deze wijze in de praktijk onbereikbaar en ik zou het bij de Klantenservice proberen. Die hebben in het menu een optie waar u in ieder geval met ov-fiets geholpen kunt worden: 030 7515155
Bedankt Thom, voor het nummer. Een aanvulling: In het eerste menu keuze 2, en in het volgende menu keuze 3. Dan kom je in het OV-fietsmenu.

Ik had eerst een verkeerde keuze gemaakt. Vervolgens kon de medewerker mij niet doorverbinden, dus moest ik opnieuw bellen. En je kan niet meteen 2 en 3 intoetsen, je moet eerst het bandje afluisteren. Erg vervelend.

Advies @NS: Laat die klantenservicemedewerkers elkaar toch gewoon kunnen doorverbinden, dan is het voor ons klanten een stuk minder irritant.

Anyway, via de telefoon hebben ze dit inderdaad voor mij opgelost. Ze konden zien dat de fiets wel aanwezig was op het station. Maar het systeem sluit dan niet automatisch de afgelopen ritten af. De "migratie" van de scangegevens bij het "uitchecken" was waarschijnlijk verkeerd gegaan, en dus is het gewoon handmatig aangepast in het systeem.
Reputatie 7
Badge +4
Het is opgelost en dat is mooi. Het moet niet kunnen dat je je aan de regels houdt en hiermee wordt geconfronteerd. Het komt helaas meer voor.
Keuzemenuutjes werken helaas zo 😉 Men geeft de meest gangbare opties redelijk snel en ov-fiets kan alleen getrapt worden gevonden. Belangrijkste is dat deze stress is weggenomen. Het systeem aangaande het terugbrengen bij ov-fiets moet wel verbeterd worden, het gaat te vaak mis en geeft veel onrust. Gelukkig is het uiteindelijk wel na te gaan, dat weer wel.
Bij sommige keuzemenu's kan je meteen je keuze indrukken zonder de opname te luisteren. Hangt denk ik van de keuzemenucomputer af. :)

Gelukkig is het opgelost. Op mijndeurtotdeur.nl staat de fiets nu ook als ingeleverd.

Reageer