Onterechte rekening voor niet gestolen fiets

• 9 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 157 Bekeken

Ik ben mijn fiets vergeten terug te brengen. Contact gehad met de klantenservice en de fietssleutel via de post verzonden. De NS zou hem ophalen. Toch krijg ik een rekening dat hij gestolen is, terwijl de fiets nog steeds op de locatie staat en dus nog niet is opgehaald. De NS Klantenservice is het hier mee eens maar wil de rekening niet laten vervallen.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
U neemt toch niet aan dat NS hem gratis voor u gaat ophalen als u hem had moeten inleveren. Het lijkt me logisch dat de kosten van het ophalen voor uw rekening zijn.
Badge +3
Ik ben mijn fiets vergeten terug te brengen. Contact gehad met de klantenservice en de fietssleutel via de post verzonden. De NS zou hem ophalen.
Waarom hebben ze dat dan niet gedaan? Als de klantenservice een dergelijke afspraak met je gemaakt heeft dan is daar absoluut een notitie van gemaakt.

En bij het opsturen van de sleutel heb je natuurlijk zelf een begeleidend briefje gedaan "Zoals afgesproken op datum X stuur ik u hierbij de sleutel van de OV-fiets die staat op adres Y". 🤔

Een fiets laten ophalen (al dan niet met sleutel) kost normaal gesproken €50.
Reputatie 7
Badge +3
@Robert B
Het is uit het verhaal niet duidelijk waar de Klantenservice het mee eens is maar ik vermoed met de afspraak dat NS de fiets zal ophalen.
Badge
Tja dan toch misschien zelf zorgen dat die fiets terug komt bij het station, enige is dat je nu de fiets moet tillen omdat je de sleutel niet meer hebt. Mits de fiets daar echt staat, het kan natuurlijk zijn dat degene die de fiets moest ophalen de fiets niet heeft aangetroffen of dat de locatie niet duidelijk genoeg was.

Het is natuurlijk uw verantwoording dat de fiets terug komt, heeft u de afspraak dat de fiets door de NS wordt opgehaald zwart op wit staan ?

Anders nogmaals met de afdeling OV fiets contact opnemen ipv de gewone klantenservice en daar een en ander mee proberen te regelen en laten bevestigen per email.
Hoi Fiets2106 en welkom bij de NS Community,

Wanneer je de fiets door een defect aan de fiets niet meer terug kan brengen, denk aan een lekke band, dan haalt NS de fiets op en zijn hier voor jou meestal geen kosten aan verbonden.

In de situatie die je mij beschrijft zal ik in mijn rol als klantadviseur beslissen de ophaalkosten bij jou in rekening te brengen. De kosten zijn zoals Robert B al aangaf €50,-.
Zolang wij de fiets nog niet hebben afgehaald zal er nog niks gedaan worden met je factuur. Als de fiets in goeie staat is opgehaald zal je een correctie krijgen.

Reageer