Ov-fiets

  • 17 March 2022
  • 4 reacties
  • 155 Bekeken

Ik heb een mail van NS gekregen dat ze € 350,00 in rekening gaan brengen. De reden hiervan is dat ik de OV-fiets langer dan 2 weken in bruikleen heb. Ik wist echter niet dat er een geldigheidsduur was dat je de OV-fiets in bruikleen kon krijgen. Ik zal er voor zorgen dat de OV-fiets voor komend weekend wordt geretourneerd.

Tevens wil ik de NS mijn oprechte excuses aanbieden dat ik niet eerder heb gereageerd op het verzoek de OV-fiets te retourneren.

 

Ronald


4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

TS geeft wel NS zijn excuses aan te bieden dat hij niet eerder heeft gereageerd op het verzoek de OV-fiets te retourneren. Wellicht daar niet het het bedrag van €350 en de termijn van 21 dagen in stond. 

Maar op de NS website staan alle kosten voor OV-fiets, altijd handig om dit soort dingen even te bekijken als je ergens gebruik van gaat maken. Dat voorkomt dit soort verrassingen. https://www.ns.nl/deur-tot-deur/ov-fiets/hoe-werkt-het.html

Reputatie 7
Badge +2

Je krijgt trouwens al een mail op de 4e dag dat je een fiets in gebruik hebt, die waarschuwt voor de toeslag van 5 euro per dag en verzoekt de fiets zo snel mogelijk te retourneren om extra kosten te voorkomen.

Dus op zich opvallend dat de topic starter schrijft daar niet van op de hoogte te zijn geweest?

Badge +3

Die 350 euro geldt nadat je de fiets 21 dagen in bezit hebt.

Waarschijnlijk gaat het om een waarschuwing, zodra je de fiets 2 weken in gebruik hebt.

Reputatie 7
Badge +3

Na 3 dagen ga je €5 per dag extra betalen voor een OV fiets. Wil je een OV-fiets langer dan houden, dan kun je die het beste binnen 3 dagen omruilen.

Om te voorkomen dat er €350 van jouw rekening wordt afgeschreven, kun je het beste telefonisch via Twitter Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Reageer