OV fiets | NS Community
beantwoord

OV fiets

  • 2 June 2022
  • 5 reacties
  • 151 Bekeken

Ik heb een rekening gekregen van €32,45 en dat ik echt vreemd, want heb niet zo vaak een fiets gehuurd. Ik denk dat het ergens fout gaat. 
 

mijn relatie nummer is *verwijderd door moderator*

Ons kenmerk is : *verwijderd door moderator*

factuur nummer : *verwijderd door moderator*

 

icon

Beste antwoord door Thom 2 June 2022, 09:56

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U kunt het nakijken op Mijn NS. Het moet op uw factuur staan. Als het alleen om fietsen gaat zou ik denken aan drie fietsen en twee keer een boete van een tientje vanwege terugbrengen bij een andere stalling, dan wel te laat terugbrengen waardoor elke keer vijf euro extra per dag berekend wordt. U zou dan drie keer of dagen een fiets hebben gehuurd en twintig euro kwijt zijn voor een van bovenstaande fouten.

Dit is echter een mogelijkheid, u zult dit zelf even moeten nakijken en als dat echt niet lukt, kunt u het laten uitzoeken door Klantenservice.

 

Het is hier een publiek forum en geen postadres van NS. Iedereen kan uw gegevens zien en het is beter ze dus weg te halen. Klik op de drie puntjes rechts onderaan en dan ‘Bewerk’.

Reputatie 7
Badge +3

Meest logische verklaring is inderdaad 3 dagen een fiets gehuurd (€4,15 per dag) en 2 keer op een andere locatie ingeleverd dan die gehuurd was (€10 per keer). 

Op de factuur staat een specificatie van het geincasseerde bedrag. De factuur kunt u terug vinden in uw betaaloverzicht in uw MijnNS account. 

Thanks voor t reageren, het komt dan idd door het op een andere plek stallen als gehuurd. Heb hier nog nooit van gehoord 

Reputatie 3

Ja en daarbij telt een andere stalling op hetzelfde station ook als andere plek.

Ik heb zelf wel eens de 'fout' gemaakt door op Amsterdam CS een fiets aan de Oostkant te huren en aan de Westkant terug te brengen. Dat kostte ook 10 euro extra.

Reputatie 7
Badge +3

Op https://www.ns.nl/klantenservice/ov-fiets/zo-werkt-de-ov-fiets.html staat een link naar de tarieven van OV-fiets. Die €10 voor inleveren op een andere lokatie staat daar ook bij. Misschien verstandig om die tarieven even door te kijken. 

Reageer