Ik heb zondag een OV fiets ingeleverd, maar krijg nu ineens een mail dat ik toeslag moet betalen omdat hij niet ingeleverd zou zijn. Wat nu?
Zo snel mogelijk contact opnemen met de klantenservice om de rit alsnog af te sluiten.
Sowieso is het verstandig de OV-fiets ritinformatie in de NS app te activeren. Vooral bij fietsen met slim slot (wat je met je chipkaart opent) is dat de beste manier om te zien of de rit goed is afgesloten na inlevering. Soms springt zo'n slot weer open nadat er iets mis ging bij het op slot zetten in de stalling namelijk.
De klantenservice bellen, ik heb het zelfde probleem gehad.
Probleem is dat je verantwoordelijk blijft voor je ov fiets zolang deze niet is ingecheckt.
Als het systeem faalt ben je nog steeds verantwoordelijk, en dat kan je een boete opleveren van 350 euro. Het systeem met en slim slot rammelt aan alle kanten.
Als je weet welk fiets nummer je had, zou je naar de stalling kunnen gaan en kijken of deze er nog staat. Ik maak nu altijd foto’s van de fiets en ook de ov-fiets ritinformatie.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.