beantwoord

OV-fiets abo staat niet op de ov-chipkaart

• 16 november 2018
  • 5 reacties
  • 495 Bekeken

Ik heb er het OV-fiets abo afgesloten, en ik heb er ook de betaalbewijs voor gekregen. Echter is er geen op te halen product te zien, en het abo staat ook niet bij mijn producten (bij de automaart of via het mijn ov-account). Hoort dit zo of is er iets mis gegaan?
icon

Beste antwoord door Thom 16 november 2018, 21:04

OV-fiets hoeft niet opgehaald of geactiveerd te worden maar staat er toch op. Het ophalen van een OV-fiets gaat gewoon met uw kaart, en dat is ook het bewijs dat het er op staat. Er is niks misgegaan, het werkt zo.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
OV-fiets hoeft niet opgehaald of geactiveerd te worden maar staat er toch op. Het ophalen van een OV-fiets gaat gewoon met uw kaart, en dat is ook het bewijs dat het er op staat. Er is niks misgegaan, het werkt zo.
Hallo mareike en welkom bij de NS Community.

De reactie van Thom klopt helemaal. Voor OV-fiets hoef je geen abonnement op te halen. Mocht je twijfelen of het op je kaart staat kun je het beste contact zoeken met onze Klantenservice of langsgaan bij een bemand OV-fiets ophaalpunt.
Hallo iedereen,

Ik moest de ov fiets optie eerst vrij schakelen voordat ik een ov fiets kon huren. Dus het was niet vanaf de start geactiveerd. Verder zie ik ook niets van de ov fietsen in mijn reishistorie.
Hoi Sterilius,

Wat vreemd dat je het nog wel activeren moest. Kan het zijn dat je het OV-fiets abonnement samen met een treinabonnement besteld hebt en het daarom nog activeren moest? De OV-fietsritten kun je terugvinden op de factuur in je MijnNS-account.
Badge +3
Om precies te zijn in Mijn NS bij Reishistorie (deur tot deur) als je geen NS Flex hebt. Bij Flex is OV-fiets (en Stallen op Rekening) inbegrepen.

Als je in Mijn NS een (onterechte) melding krijgt dat je eerst een ov-chipkaart moet toevogen, ga dan eerst even naar Producten en daarna weer terug naar deur tot deur.

Overigens staat OV-fiets niet als product op je kaart omdat het je saldo niet aanspreekt. Het is administratief gekoppeld aan je IBAN voor (maandelijke) automatische incasso.

Je zult het dus ook niet te zien krijgen op een automaat of in Mijn OV-chip bij kaartinformatie. Maar dus wél in Mijn NS (als los abonnement voor € 0,01 per jaar of gekoppeld aan een ander abonnement voor € 0,00 per jaar).

Reageer