beantwoord

Ov fiets - abonnement activeren

  • 8 april 2019
  • 6 reacties
  • 286 Bekeken

Ik kreeg een paar dagen geleden een mail dat ik mijn abonnement op de ov fiets moest activeren. Vanwege drukte ben ik dit vergeten te doen. Nu kan ik het niet meer activeren volgens de mail. Wat moet ik nu doen?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 8 april 2019, 19:21

Goedenavond marijesmeets en welkom bij de NS Community!

Een OV-fiets abonnement zou je niet hoeven te activeren bij een kaartautomaat. Je kunt het gebruiken zodra je de e-mail hebt ontvangen waarin je bestelling is bevestigd. Dit omdat er bij een OV-fiets abonnement geen product op de kaart gezet hoeft te worden, er wordt enkel een koppeling gemaakt tussen jouw kaart en ons systeem.

Weet je zeker dat er in die e-mail werd aangegeven dat je iets moest ophalen?
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2
Hallo Marije,

Voor ov-fiets hoeft u na het registreren niets te activeren. Dit gaat na het betalen van 1 eurocent automatisch. Voor bij-diensten kunt u wel volgens de link activeren.

U kunt via “mijn ns” zien of op uw kaart een ov-fiets abonnement heeft staan. Ook kunnen fietsenstalling-beheerders dit controleren.
Goedenavond marijesmeets en welkom bij de NS Community!

Een OV-fiets abonnement zou je niet hoeven te activeren bij een kaartautomaat. Je kunt het gebruiken zodra je de e-mail hebt ontvangen waarin je bestelling is bevestigd. Dit omdat er bij een OV-fiets abonnement geen product op de kaart gezet hoeft te worden, er wordt enkel een koppeling gemaakt tussen jouw kaart en ons systeem.

Weet je zeker dat er in die e-mail werd aangegeven dat je iets moest ophalen?
Hallo Stijn,

Ik heb net nog even de mail gelezen en je hebt gelijk. Ik moest mijn account activeren. Waarschijnlijk ben ik in verwarring geraakt doordat ik daarvoor de mail met de bevestiging van het abonnement heb gelezen.

Bedankt voor uw snelle reactie.

Fijne avond.

Hallo, 

Ik heb een OV fiets abonnement een aantal weken geleden op mijn kaart gezet, maar het is nog steeds niet geactiveerd. Blijkbaar is het pas actief vanaf 9 sept, terwijl ik overal lees dat ik een fiets kan huren een uur nadat het abonnement geactiveerd is. Hoe kan dit, en is er een manier mijn activatie te versnellen? 

Bedankt!

E. 

Dag E. Bijl en welkom op onze Community!

 

Wat spijtig om te lezen dat je OV-fiets abonnement nog steeds niet naar behoren werkt. De klantenservice kan je hierbij het beste helpen. Je kan contact met ons opnemen via: FacebookTwitterChat of telefonisch op het nummer: 030 751 51 55.

Badge +3

Hallo, 

Ik heb een OV fiets abonnement een aantal weken geleden op mijn kaart gezet, maar het is nog steeds niet geactiveerd. Blijkbaar is het pas actief vanaf 9 sept, terwijl ik overal lees dat ik een fiets kan huren een uur nadat het abonnement geactiveerd is. Hoe kan dit, en is er een manier mijn activatie te versnellen? 

Waar staat dat je OV-fiets abonnement pas vanaf 9 september actief is? Dit hoef je (zie voorgaande reacties en het gemarkeerde antwoord) niet te activeren namelijk.

Probeerde je een fiets te huren en lukte dat niet? Dan neem contact op met de klantenservice.

Reageer