beantwoord

OV fiets Almere Centrum (slechte beschikbaarheid)

Ik ga over een maand beginnen bij mijn nieuwe werkgever.
En zal dan ook veelal met de trein reizen nu stap ik uit bij Almere centrum en was mijn bedoeling om met een OV fiets naar mijn werk te fietsen.
Ik hou dan al een aardige tijd de beschikbaarheid van de OV fietsen in de gaten op Almere centrum.

Maar dat is echt dramatisch (als de gegevens kloppen).
Het is vaak tussen de 0 en max 2 als je geluk hebt.
Wordt hier ook door de NS naar gekeken want deze informatie moet volgens mij makkelijk eruit te halen zijn .
Om zo dan ook actie op te ondernemen ?.

Ik vraag me daadwerkelijk af of NS hier wel wat mee doet.
En of ze bijvoorbeeld Almere centrum al in het vizier hebben als een probleem geval als het om OV fietsen gaat.

Wie weet hoe dit zit ?

André
icon

Beste antwoord door Jouke NS 8 augustus 2018, 11:50

Ik heb even gekeken naar de actuele voorraad en de beschikbaarheid van de fietsen. Er zijn op Almere Centrum boxen waaruit je een OV-fiets kunt halen. Het aantal fietsen op deze locatie is sowieso laag. In 2021 zal de nieuwe stalling gereed zijn waardoor er wellicht ook meer ruimte komt voor OV-fietsen. Tot die tijd zul je het met de huidige voorraad kunnen doen. Met dat in het achterhoofd is het advies van JBa je beste optie. Met een eigen fiets op dat station ben je zeker van een fiets.
Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Ik denk dat dit te maken heeft met de verbouwing van die fietsenstalling. Er is nu minder capaciteit en ik verwacht als alles is afgerond, dat hier naar gekeken wordt.
Ik denk dat dit te maken heeft met de verbouwing van die fietsenstalling. Er is nu minder capaciteit en ik verwacht als alles is afgerond, dat hier naar gekeken wordt.
Hè bedank voor de informatie,
Weet je toevallig hoelang dit nog duurt ongeveer ?
Hallo andre-OV en welkom bij de NS Community.

Ik kan de reactie van Slidestops niet bevestigen of ontkennen. Ik zoek voor je uit wat er precies aan de hand is en kom erop terug!
De verbouwing van de fietsenstalling gaat nog een paar jaar duren om deze reden zijn er fietskluizen geplaatst aan de achterzijde van station Almere Centrum.

De nieuwe fietskluizen in Almere staan er inmiddels en daar staan ook de OV fietsen nu in. Maar is het voor u niet verstandiger (lees goedkoper) om een fietskluis te huren op Almere Centrum en daar zelf een fiets in te stallen waarmee u naar uw werk en terug naar het station fietst ?

Die fietskluis heeft u er in ieder geval al heel snel uit als u 5x per week een OV -fiets moet huren.

P.S. De fietskluizen staan aan de NIET centrum zijde van het station en dan aan de linkerkant als u de stationshal uitloopt.
Ik heb even gekeken naar de actuele voorraad en de beschikbaarheid van de fietsen. Er zijn op Almere Centrum boxen waaruit je een OV-fiets kunt halen. Het aantal fietsen op deze locatie is sowieso laag. In 2021 zal de nieuwe stalling gereed zijn waardoor er wellicht ook meer ruimte komt voor OV-fietsen. Tot die tijd zul je het met de huidige voorraad kunnen doen. Met dat in het achterhoofd is het advies van JBa je beste optie. Met een eigen fiets op dat station ben je zeker van een fiets.

Goedemiddag Jouke,
ik vraag me idd af hoeveel fietsen daar horen te staan (almere centrum) heb jij hier data van ?.
vandaag heb ik dan ook maar 1x een fiets beschikbaar gezien. waarna die nu opnieuw op 0 staat.

daarnaast waar kan ik vinden wat een fiets locker kost en zijn deze wel beschikbaar ?.

Groet, Andre
Hoi Andre,

Ik heb het stokje van Jouke overgenomen en even navraag gedaan bij mijn collega's. Er is op het moment één OV-Fiets beschikbaar op dit station.

De fietskluizen staan sinds kort op Almere Centum en op dit moment is er een wachtlijst voor deze kluizen. Het is lastig om aan te geven binnen welke termijn je dan aan de beurt zou zijn, dat is afhankelijk van de doorloop. De kosten voor een fietskluis zijn €109 plus een borg van €40.
Update: Ik kom morgen nog even terug op mijn laatste bericht. Er blijken toch nog wat andere omstandigheden te zijn die ik even na moet vragen.
Update: Ik kom morgen nog even terug op mijn laatste bericht. Er blijken toch nog wat andere omstandigheden te zijn die ik even na moet vragen.
oeps 1 fiets maar ?, dan begrijp ik idd wel dat er een wachtlijst is. ik zou over ongeveer 2 maand een fietskluis nodig hebben.
als een OV-fiets idd zo dramatisch is op station Almere Centrum.

ik wacht je update even af. bedankt alvast.

Groet, Andre
De dag is voorbij geen update ontvangen ??

Vandaag even zitten kijken
Centraal station Zwolle 194 fietsen
Station Almere centrum 1 fiets ??

Ik denk dan welke slimme NS medewerker heeft dan gedacht... " Hè laten we 1 fiets in Almere neer zetten" dat zal vast genoeg zijn ...
Die persoon moeten ze echt een andere functie geven ..
Advies straten vegen of omroepen?

Maar lang verhaal kort
  • Over 2 maand staan er meerdere fietsen?
  • Of heb ik kans op een Fietshokje waarna ik een fiets zal kopen in Almere en daar zal stallen .
Groet André
Ik stond op het punt je een bericht te sturen andre-OV. Ik heb helaas nog geen aanvullende informatie voor je en ga hier nog even wat extra navraag in doen. Zodra ik meer weet hoor je van mij.
Ik stond op het punt je een bericht te sturen andre-OV. Ik heb helaas nog geen aanvullende informatie voor je en ga hier nog even wat extra navraag in doen. Zodra ik meer weet hoor je van mij.
Hallo Miriam

Bedankt ik wacht het even af....

Goedemorgen

Is er al wat meer bekend ivm de OV fiets in Almere ?
Die ene fiets in heel Almere van de NS 🤣

André
Ik ben nog navraag aan het doen over de kluizen, de wachttijd en de kosten.

Wat betreft de OV-Fietsen, ik zie dat er op het moment 12 fietsen beschikbaar zijn voor verhuur.
Ik ben nog navraag aan het doen over de kluizen, de wachttijd en de kosten.

Wat betreft de OV-Fietsen, ik zie dat er op het moment 12 fietsen beschikbaar zijn voor verhuur.

Goedemorgen

Ik ben er benieuwd waar je dit ziet omdat als ik op de NS app kijk zie ik nu helemaal niets meer in Almere centrum.
Tot een dag geleden zag ik maximaal 1 fiets in Almere centrum

Idd als u informatie heeft over een locker graag

Ik kan dat in onze interne systemen achterhalen en zie nu dat dit niet correct in de app wordt weergegeven. Hier heb ik een melding van gemaakt.

Op de kluizen kom ik nog even terug.
Ik kan dat in onze interne systemen achterhalen en zie nu dat dit niet correct in de app wordt weergegeven. Hier heb ik een melding van gemaakt.

Op de kluizen kom ik nog even terug.

Oké bedankt
Idd ik heb nog nooit meer dan 1 fiets beschikbaar gezien in de app van NS
Het verbaasde me dan ook dat u 26 stuks beschikbaar opnoemt .

Morgen ben op locatie in Almere ik ben dan ook erg benieuwd of het idd klopt dat er nog zoveel beschikbaar zijn.

Groet, André
Update: Ik heb een terugkoppeling ontvangen wat betreft de fietskluizen op Almere Centrum. Het tarief voor deze kluis is €55, dit is een gereduceerd tarief. Zoals ik in mijn eerdere bericht al aangaf is er op dit moment een wachtlijst. Er wordt momenteel gekeken naar de mogelijkheden om deze wachtlijst op te vangen door nieuwe kluizen bij te plaatsen. Per wanneer dit zal gebeuren durf ik niet aan te geven.
Update: Ik heb een terugkoppeling ontvangen wat betreft de fietskluizen op Almere Centrum. Het tarief voor deze kluis is €55, dit is een gereduceerd tarief. Zoals ik in mijn eerdere bericht al aangaf is er op dit moment een wachtlijst. Er wordt momenteel gekeken naar de mogelijkheden om deze wachtlijst op te vangen door nieuwe kluizen bij te plaatsen. Per wanneer dit zal gebeuren durf ik niet aan te geven.

goedemiddag Miraim,

Zoals besproken ben ik vandaag op Almere centraal geweest en daar waren idd een aardig aantal OV fietsen.
ik denk dat er nog wel zeker 12 stonden. kortom dat is gelukkig wel goed geregeld nu is het wel vakantie tijd maar ik hoop dat dit meevalt.

over een fietskluisje Almere Centrum. kunt u mij aangeven hoe ik dit het beste aanvragen ?.
eventueel even via een persoonlijk bericht ? dit ook ivm het gereduceerd tarief hoe kan ik dit aangeven bij de aanvraag ?.
dan kan ik de aanvraag al doen als er een wachttijd is..

Groet, Andre
Hi Andre. Het aanvragen van een fietskluis kan online. Het tarief van € 55 zal automatisch worden toegepast. Je zal dan op de wachtlijst worden geplaatst. Je ontvangt een bericht zodra er een kluis vrij is
Hi Andre. Het aanvragen van een fietskluis kan online. Het tarief van € 55 zal automatisch worden toegepast. Je zal dan op de wachtlijst worden geplaatst. Je ontvangt een bericht zodra er een kluis vrij is
Goedemiddag Denice,

ik heb zojuist een aanvraag gedaan en idd ik sta op een wachtlijst. wel zal ik alleen het tarief van 109 + borg vermeld staan. nergens werd een melding gemaakt van de 55 euro waar u het over had.
ik ga er dan vanuit dat dit alsnog ergens berekend wordt ?.

Dit zal achteraf pas worden toegepast bij het toewijzen van een kluis 🙂

Reageer