beantwoord

ov fiets automaat heerhugowaard

• 25 januari 2020
  • 9 reacties
  • 180 Bekeken

ik gebruik de ov fiets vaak en veel. een geweldige vinding. eens per week huur ik een fiets in heerhugowaard. helaas bediend door een automaat en niet door een mens. een maand geleden was de hele automaat kapot (de deur lag er helemaal uit). ik heb dat gemeld en mede daardoor werd dat gerepareerd. en wel zo dat op 16 januari weer precies hetzelfde aan de hand was. kan gebeuren. ik heb dat gemeld. toen ik echter een hele week later weer daar ter plekke kwam, was er NIETS gebeurd. de deur lag er nog steeds uit, nog steeds een indringend piepgeluid en nog steeds een dode automaat. Waarom het ov fiets de automaat niet gerepareerd? Is een week een redelijke tijd? realiseert ov fiets zich wel dat er in een plaats als heerhugowaard geen alternatieven zijn? Er is geen bus en de loopafstanden zijn te groot om te wandelen. de ov fiets is daar redelijk populair en ov fiets laat het gebeuren dat niemand daar een hele week lang een fiets kan huren. ik vind dit een slechte levering van een produkt waarvoor de abonnee betaalt.

icon

Beste antwoord door Danny NS 1 februari 2020, 11:21

Hoi Mee-rijder,

Ik zie dat hier de afgelopen uren fietsen zijn gehuurd, de automaat is weer klaar.

Bekijk origineel

9 reacties

Hoi Mee-rijder en welkom bij de NS Community!

Erg jammer dat je lang moest wachten tot de automaat klaar was. Het onderdeel dat was benodigd was op, dat was al besteld na de laatste reparatie om een voorraad te hebben maar helaas was de deur weer kapot en was het onderdeel nog niet binnen. We wouden wel, maar konden helaas niet.

Reputatie 5

Een ding wil ik wel corrigeren: heel de nogal uitgestrekte plaats HHW is niet zozeer vanaf het eigen station maar vanaf de wat grotere stad Alkmaar met tenminste 3 buslijnen uitstekend bediend, als je specifiek naar een bepaalde plek moet. Een van die lijnen komt vlakbij het station (zou anders een rare draai heen+terug moeten  maken om er precies bij te komen-planningstekortkoming). 2 van die lijnen lopen in noord in elkaar over, zodat je ook nog een interessante doorverbinding hebt. EN dan is er nog buiten dat chipkaartgedoe vallende eigen net van minibusjes die vooral het grootse WC en gemeentehuis etc bedienen, maar die op verzoek wel aan het station komen. Dat vindt je bijna nergens in NL.

En qua vervelend problem: ik denk dat men nu zit te broeden op een degelijker oplossing die de forsheid waar de baldadige NH jeugd helaas zeer erg om bekend staat, kan trotseren. Althans, dat hoop ik dan maar.

Beste Danny. je formuleert: “tot de automaat klaar was”. betekent dat dat de reparatie heeft plaatsgevonden en dat de automaat op dit moment weer werkt?

Beste Danny. je formuleert: “tot de automaat klaar was”. betekent dat dat de reparatie heeft plaatsgevonden en dat de automaat op dit moment weer werkt?

Sorry, dat schrijf ik verkeerd. De automaat is nog niet klaar. Het moet dus zijn “Tot de automaat klaar is”.

community leden. weet een van jullie of de ov fiets automaat in heerhugowaard weer werkt? de site geeft alleen maar aan dat er 31 fietsen beschikbaar zijn, en dat al dagen lang. duurt al drie weken. dan weet ik hoe ik mijn reis moet plannen.

Goede vraag Mee-rijder! Danny pakt jouw vraag straks even op. :)

Hoi Mee-rijder,

Ik zie dat hier de afgelopen uren fietsen zijn gehuurd, de automaat is weer klaar.

gelukkig maar.

trouwens er is een site die heet ovfietsbeschikbaarheid.nl (is niet van de ns) daarop staat nog dat er nu (1 februari 19.00 uur) in heerhugowaard nul fietsen te huur zijn, met de aantekening. mogelijk is deze huurplaats opgeheven. 

Badge +3

OVfietsbeschikbaar maakt gebruik van precies dezelfde data als de NS app.

Intern hebben de NS (moderators) nog een ander systeem ter beschikking, en de cijfers wijken regelmatig af van elkaar.

Reageer