beantwoord

OV-fiets beschadigd

• 7 januari 2017
  • 1 reactie
  • 173 Bekeken

Gisteren OV-fiets opgehaald op Schiphol Airport. Fiets bleek beschadigd, achterlicht kapot/afwezig.
Het was 07.30 uur en nog flink donker, andere fietsen waren niet beschikbaar.

Er stond wel naast de stalling twee OV-fietsen vast op een kettingslot, daar kon ik verder niets mee.
Mijn opleiding zou een uur later starten, dus ben ik maar op weg gegaan.

Het is gelukkig niet gebeurd, maar stel dat ik een bekeuring had gekregen?
Kan ik die bij NS declareren?

Ik hoop wel dat het euvel snel gerepareerd wordt, aanstaande dinsdag moet ik weer naar cursus.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 8 januari 2017, 11:13

Hoi Piet63 en welkom op het Servicforum.
Jammer om te lezen dat je een kapotte fiets aantrof. Ik heb even navraag gedaan bij mijn collega's van OV-Fiets en zij gaven aan dat het niet mogelijk is een eventuele bekeuring te declareren bij ons. Wanneer je een fiets toegewezen krijgt is het van belang deze goed te checken op mankementen. Je krijgt hier 15 minuten voor nadat je de fiets heb gehuurd en daarbij krijg je ook de mogelijkheid de fiets terug te brengen als deze defect is. In dit geval was dat natuurlijk een lastige keuze omdat dit eigenlijk de laatste fiets was. Ik heb dit dan ook doorgegeven en hier zal naar gekeken worden. Ik hoop dat je dinsdag zonder problemen naar je cursus kunt!
Bekijk origineel

1 reactie

Hoi Piet63 en welkom op het Servicforum.
Jammer om te lezen dat je een kapotte fiets aantrof. Ik heb even navraag gedaan bij mijn collega's van OV-Fiets en zij gaven aan dat het niet mogelijk is een eventuele bekeuring te declareren bij ons. Wanneer je een fiets toegewezen krijgt is het van belang deze goed te checken op mankementen. Je krijgt hier 15 minuten voor nadat je de fiets heb gehuurd en daarbij krijg je ook de mogelijkheid de fiets terug te brengen als deze defect is. In dit geval was dat natuurlijk een lastige keuze omdat dit eigenlijk de laatste fiets was. Ik heb dit dan ook doorgegeven en hier zal naar gekeken worden. Ik hoop dat je dinsdag zonder problemen naar je cursus kunt!

Reageer