beantwoord

Ov-fiets beschikbaar in Wolfheze?

• 14 augustus 2019
  • 7 reacties
  • 243 Bekeken

Volgens ovfietsbeschikbaar.nl horen er vier fietsen te staan op station Wolfheze, maar als ik de gemiddelde beschikbaarheid op de website check, dan zijn er praktisch nooit fietsen beschikbaar (op sporadisch eentje na op de meest random tijden). Klopt dat? Zijn er daar inderdaad geen fietsen of is de beschikbaarheid op ovfietsbeschikbaar.nl niet up to date? Ik heb er morgen (do 15 augustus) en vrijdag (16 augustus) één nodig vanaf 7:45 uur 's ochtends.
icon

Beste antwoord door Robert B 14 augustus 2019, 18:42

ovfietsbeschikbaar.nl krijgt de info uit dezelfde databases die NS zelf gebruikt, dus die info is gewoon 100% hetzelfde.

Of die correct is, is een ander verhaal. Er kunnen fietsen defect zijn, of kluizen kapot e.d. maar dat kan je meestal wel opmaken uit de beschikbaarheidsgrafieken (periode vrij te kiezen). Ook wordt aangegeven of de info Live of (sterk) verouderd is, dus als de stalling geen informatie doorgeeft om welke reden dan ook.
Bekijk origineel

7 reacties

Dag Ammietreinstoel en welkom op onze Community!

Het is erg lastig om te zeggen of ovfietsbeschikbaar.nl correct is of niet, omdat het niet een website van ons is. Je kan het beste onze eigen website in de gaten houden. Ik hoop dan ook dat je een OV-fiets kan bemachtigen te Wolfheze!
Badge +3
ovfietsbeschikbaar.nl krijgt de info uit dezelfde databases die NS zelf gebruikt, dus die info is gewoon 100% hetzelfde.

Of die correct is, is een ander verhaal. Er kunnen fietsen defect zijn, of kluizen kapot e.d. maar dat kan je meestal wel opmaken uit de beschikbaarheidsgrafieken (periode vrij te kiezen). Ook wordt aangegeven of de info Live of (sterk) verouderd is, dus als de stalling geen informatie doorgeeft om welke reden dan ook.
Reputatie 7
Badge +2
Dus niet veranderd tov 2 jaar geleden
https://community.ns.nl/ov-fiets-48/wolfheze-nooit-fietsen-35421
Badge +3
Een of andere nerd/wizard (zal @Sander-VH er niet mee lastig vallen) zou zomaar op basis van die (openbare) info over OV-fietsen een app kunnen maken "waar blijft mijn OV-fiets?") en dan aan kunnen geven wanneer je de grootste kans hebt om er eentje te treffen op kleinere stations...als gok op basis van 'wanneer worden ze terug gebracht meestal', en daar een kansberekening op loslaten..

Op tijdstip X heb je (gemiddeld) Y kans op een fiets.. Met name als Y laag is (alle fietsen verhuurd of niet niet verhuurbaar) wordt dat lastig.
Badge +3
Off-topic raadplaatje.. Waar zou dit zijn?

Hint: Niet Wolfheze dus... 🤣
Reputatie 7
Badge +2
Zijn alle OV fietsen van het hele land hier bij elkaar gekomen voor de jaarlijkse bijeenkomst? Hoeveel zijn dit er wel niet?

Kunnen er dan even 2 naar Wolfheze? Hoewel, nu op dit moment (zondag ochtend net 10 uur geweest) zouden er 2 beschikbaar zijn in Wolfheze. Stuur ze dan maar naar De Vink, daar is het aantal 0

En gokje, de grootste fietsenstalling ter wereld in Utrecht?
Alhoewel het zeker een indrukwekkend plaatje is, zullen we ons in dit topic beperken tot Wolfheze? 😉

Reageer