OV-fiets boete, maar geen fiets gebruikt.

• 21 januari 2019
  • 2 reacties
  • 163 Bekeken

Goedemiddag,

tot mijn verbazing ontving ik een mail dat ik een OV-fiets drie dagen of langer in gebruik heb.
Na 2x bellen met de klantenservice is de conclusie dat ik op donderdag 17-1 een fiets zou hebben geleend bij de zelf-service op station Dalfsen. Ik ben die dag echter niet eens in Dalfsen geweest. Wel ben ik de dag er voor, woensdag 16-1 in Dalfsen geweest en heb ik tussen 17:00 en 18:00 een ov-fiets gebruikt. Dat hebben ze nagekeken, en in het systeem staat dat ik die fiets om 17:54 heb gepakt en in dezelfde minuut heb teruggezet. Iets gaat er dus al fout in het systeem, maar de fiets is dus wél ingeleverd.
Verder kunnen ze niks doen dan "het uitzoeken", wat 5 weken kan duren. In die 5 weken kan ik dus honderden euro's kwijt zijn voor een fiets die ik niet heb gebruikt. Hier ga ik niet mee akkoord, alleen konden ze er aan de telefoon niks aan veranderen en kreeg ik ook niemand anders te spreken.

Ik snap dat het mijn verhaal uitgezocht moet worden, maar ik zou in ieder geval graag willen dat ik tot die tijd niet hoef te betalen, wat mij niet meer dan logisch lijkt.

Met vriendelijke groet,

Bram
icon

Beste antwoord door ruiterbram 21 januari 2019, 18:15

inmiddels opgelost.
Bekijk origineel

2 reacties

inmiddels opgelost.
Goedenavond ruiterbram en welkom bij de NS Community!

Fijn om te lezen dat het inmiddels is opgelost!

Reageer